Easter sunday

Min far skrev igår att han ville veta mer om påsken, anledningen till att jag inte skrivit något om det tidigare är för att det inte firats förrän idag.

Idag är det nämligen easter sunday här borta, dagen då många affärer har stäng etc. så jag misstänker att detta är påskfirardagen i USA.
Här hemma firades den rätt enkelt, det enda som hände egentligen förutom att det önskades en "happy easter" är väl att barnen imorse hade en liten skattjakt där de fick springa och leta efter små (verkligen jättesmå, som riktiga ägg ungefär) påskägg fyllda med godis. Även lite blandat godis (sånt som inte fick plats i äggen) var utspritt lite här och var. Detta var alltså presenter från påskharen.

Imorse när jag vaknade kände jag direkt att det skulle bli en seg dag, och det blev det.
Har varit en ganska lång dag kan man väl säga, jaa den var ju inte längre än andra dagar, men den kändes längre. Så som mina söndagar här borta ofta gör. Jaja, jag har tagit det lugnt iaf, det enda jag egentligen gjort är väl att jag lekt lite med barnen utomhus en stund på eftermiddagen. Sedan somnade jag i min säng innan middagen och nu på kvällen såg jag lite på ocean´s twelve och åt en god paj.

God natt

Imorgon är allt som vanligt förresten, skola som vanligt och inga besökare...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Tackar för klargörandet om påsken, det var en rätt seg dag här också, detta trots en relativt lugn påskafton med Nyårsgänget. Tar idag igen mig på jobb ett tag.

2009-04-13 @ 10:02:15
Postat av: malin

du vi va 7 st på hela bion! haha, kändes som vi hade hyrt den.

2009-04-13 @ 15:16:46
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0