Give her the keys

Tjingeling...
Fredag idag och en efterlängtad sovmorgon imorgon. När jag tittar tillbaks på denna gångna veckan så har även denna gått sjukt snabbt.

Om inte vädret hindrar mig blir det NY imorgon, men vi får se. Kanske väntar jag till söndag och tar en shoppingrunda och starbucks här i Darien imorgon.

Idag var en vanlig dag igen. Som jag gissade imorse så blev fotbollen inställd idag, jaa med lite mer rätt idag då det öste ner halva eftermiddagen samt även åskade lite.

Jack och jag gjorde pannkakor efter att jag hämtat barnen sedan körde jag snabbt till affären för att hämta upp lite saker. Krossade Jack på Fifa igen innan vi lekte lite utomhus när det slutat regna. När Patrick blev skadad fick vi dock avbryta. Först glidtacklade Jack honom på den blöta studsmattan sedan sulade jag en boll i huvudet på honom och då fick vi avbryta. Ja alltså, det låter ju hemskt när jag skriver det så, men varken jag eller Jack planerade detta överfall.

In i huset igen och jag började med maten. Stekt ris och stekt kyckling idag, väldigt gott faktiskt. Jag slängde i lite allt möjligt i min portion och det blev smakrikt och gott. Sedan upptäckte jag att det blivit en väldig röra i köket när jag lagat mat och haft mig så jag fick städa upp efter mig vilket tog ett tag faktiskt. Nu har jag precis ätit lite Ben & Jerry´s cinnamon bun ice cream och druckit en kopp kaffe. Ja riktigt kaffe faktiskt. Med smak av haselnöt och choklad samt grädde, mjölk och socker i men fortfarande riktigt kaffe.

Detta speciella kaffe var jag och köpte imorse faktiskt, inte planerat men jag råkade bara hitta det när jag var på TJ Maxx och letade efter min klocka. TJ Maxx säljer det mesta och det kan vara rätt underhållande att glo lite där. Hittade bland annat en ny supergod body lotion som jag inte köpte...Avstod också från att köpa armani-shampoo men istället handlade jag lite andra saker. Ja, kaffet då till exempel, kunde ju inte motstå lukten. Handlade också ett skärp, ett paraply, en t-shirt, en parfym och (nästan lika överraskande som kaffet) en kokbok...Gud alltså var har hänt med mig. Nu precis upptäckte jag att jag inte betalade för boken, ah ja då, vara bara 4 dollar ändå.
Mitt paraply är skitfräckt, jag klickar på en knapp så öppnar det sig, sen klickar jag igen och då stänger det sig. Coolt va?

Tyvärr hittade jag inte min klocka och jag förbannar mig över att jag inte köpte den direkt. Stör mig som f-n.

Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, jisses vilken underhållande.. & världens längsta kommentar! Dryg & rolig.

Jag ska fixa till mig & bege mig ut på promenad om ett slag,så jag väntar med att vara på den :)



Men tack för att du förgyllde min morron med denna novell :)

2009-04-04 @ 09:13:13
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det är inte kaffe du pratar, det är ju en hel dessert. Var på krogen igår med nuvarande Viktoria, de flesta födda 1973 men det gick bra ändå. Åt till mångas förundran en Skånsk Äggakaga. To.m kocken var ute och tittade så det är nog ingen vanlig beställning. Mycket gott.

2009-04-04 @ 11:44:44
Postat av: Lina

Håller med far din om kaffet. Typiskt jänkare. Tur att du är smal ;) Mystiskt is the shit, man kan ju inte lämna ut allt. Men man måste lämna ut lite. Hårfin balans det där. I Landskrona är det en fantastisk dag iaf, vilket väder. Sitter ute i shorts nu och käkar frulle. Bellissimo!

2009-04-04 @ 14:27:55
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0