Milstolpe...

Ska hålla mig kort för jag är väldigt, väldigt hungrig. Kanske inte så konstigt när det enda jag ätit idag är fyra pannkakor och lite glass...

Ja idag är alltså lite av en milstolpe för mig, idag har jag varit i USA i exakt 6 månader, ett halvår, 26 veckor eller hur ni nu tycker låter bäst... Nu börjar det alltså gå på andra hållet. Fram till idag räknar man väl hur många månader man varit här, nu kommer man nog börja räkna hur många månader man har kvar istället. Konstigt det hära. Året började ju lite märklig med tre lite sämre månader i Minneapolis, något som jag ändå gillar att bära med mig.
Sedan dess har det ju dessutom varit bra här borta och jag har hittills trivts i min nya familj och nu väntar dessutom en massa roliga äventyr framöver ju.

Idag då?

Jo har varit en varierande dag. Började väldigt bra då jag återigen kunde steka mig lite pannkakor till frukost och se på United i ett ensamt hus, United gjorde 1-0 och allt var bra. Sedan tappade dem till 2-1 och ungefär samtidigt började en huvudvärk sprida sig i mitt huvud. Tog mig samman efter ett tag i soffan och gjorde mig en kopp "kaffe" och åt lite glass, då kändes det bättre och efter att jag krossat barnen på fifa så var allt bra igen.
Vi gick sen ut och spelade riktig fotboll, då fick jag en himla magknip. Usch vad besvärligt, kanske också därför jag fick storstryk (20-11). Blev alltså lite magsjuk när söndagen gled mot senare eftermiddag, det är ju aldrig trevligt. Tur att där finns piller för allt nu för tiden.
Ja nu på kvällen har jag spenderat lite tid framför tv och tevespel samt datorn. Inte förrän nu har jag alltså blivit hungrig och nu ska jag gå ut och göra något åt det.

Imorgon har jag sovmorgon igen, barnen har lov denna veckan och idag sover de hos en kompis...Skönt.

Hörs imorgon

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja, vad härligt att vi kan börja räkna på det hållet nu! & tänk så mkt roligt du har framför dig nu! :)

2009-04-06 @ 12:34:22
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: pappa

Var blev utmaningen av ?

2009-04-06 @ 13:57:18
Postat av: pappa

Om tiden har gått hyfsat fort fram till nu så skall du se att den kommer att rusa iväg framöver.

2009-04-06 @ 13:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0