NCAA Champions

Vet ni vad, nu tittar jag på basket. Jag spelar inte utan jag tittar och faktiskt så pass intresserad av det att jag inte tänker utföra den lovade utmaningen idag...
För er som inte förstod det så hade jag tänkt anta en utmaning idag och publicera den på bloggen vilket betyder att ni hade fått se den imorgon. Nu antar jag utmaningen imorgon istället så ni får se den i övermorgon, jaa övermorgon svensk tid alltså men eftersom att det redan är imorgon i Sverige så blir det ju imorgon för er också?

Iaf, tisdag tänker jag anta utmaningen och ni ser den då på bloggen under onsdagen svensk tid.


Idag har det varit en skön dag. Har varit på bra humör hela dagen. Vaknade imorse och tänkte på att jag nu spenderat mer än halva tiden här. Eller ja, det beror ju på vad som händer sista månaden.

Fick sovmorgon imorse som jag berättade igår, när städerskorna lämnat åt jag sedan min frukost och körde sedan till svenske Pär som hade hand om 7 barn ensam. Där ibland mina två värdbarn. Stannade ett tag innan vi körde hem och åt lunch och sedan började vår slöa dag. Det regnade hela dagen, igår var det fint så idag fick det ju vara skit. Det betydde iaf att vi inte kunde göra så mycket så P tittade på tv hela tiden och J spelade fifa hela dagen medan jag tittade på.


Ikväll lagade jag också mat och mig och M, JJ är på tjänsteresa igen så...

Som vanligt blev det min baconlindade ostfyllda kycklingfilé.


Nej nu ska jag ut och hämta lite glass och sen titta vidare på basketen. Anledning till att jag tittar på basket idag. är faktiskt för att det är en riktigt stor match idag, en av årets största. J måste ju givetvis titta på den så jag gjorde honom sällskap och upptäckte att det faktiskt var rätt intressant. Det är det stora collegemästerskapet som avgörs idag. Landets bästa basketcollege utses ikväll...University of Connecticut och Minnesota är utslagna. Jag måste ju av förklarliga skäl hålla på de lagen. UCONN åkte i semin mot  Michigan State som idag spelar mot University of North Carolina, UNC. Michigan state har den stora fördelen av att spela på hemmaplan. Väldigt sällan det händer. Fast de kan de behöva då UNC är stora, stora favoriter och faktum är att de leder med 20 poäng efter 10 minuter, så nu är det inte så intressant längre.

Intressant är det dock att se hur sjukligt stort collegesporter är förut. Jag vet att jag har sagt det förr men jag blir själv lika chockad varje gång. För att beskriva lite så kan jag idag berätta att där är över 70000 åskådare på plats i Detroit och ser matchen live. Galet...

Jag själv skulle gärna också spela collegesport för något college, jaa fotboll då alltså. Så om min käre far kan hosta upp 200 000 dollar så kan jag studera fyra år på Yale.


Tjing.


Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha.. ja men det kan du säkert få av din far :)

2009-04-07 @ 19:22:29
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0