Open Arms

Lördag, har snart gått en vecka sedan jag hade min milstolpe med ett halvår i USA, redan?. Sjukt...

Idag fick jag först lite sovmorgon, efter frukost och lite fritid körde vi alla sen iväg och åkte skridskor, det var roligt måste jag säga. Sjukt vilken prisskillnad där var på skridskoåkning beroende på om man åker här eller i Minnesota:p. I Minnesota kostade det typ 3 dollar, här kostade det åtta dollar tror jag. Jaja M och JJ betalade för mig ändå, men jag behövde också hyra skridskor och det fick jag betala själv. Tolv dollar kostade det, en sleten hamburgare, pommes och en cola för nio dollar inhandlades också...
Skridskoåkningen var rolig iaf, fram till för någon månad sen visste jag inte ens att jag kunde åka skridskor men idag gick det ju väldigt bra faktiskt.

Jag fick till och med min egen lilla fansskara efter mig. En bunke tjejer i typ tolvårsålderns som började åka efter mig och fotografera mig. Ja jag tvivlar ju på att det var på grund av min imponerande skridskoåkning ;P. Intressant var det iaf, eller jaa intressant och intressant. De visade ju upp ett rätt märkligt beteende. Tänk om en bunke tjejer i åldern 18+ hade gjort samma sak, då hade det kanske varit intressant.

Hemma igen så valde jag att inte följa med och titta på bio. Var bara mamman och dottern i "besöksfamiljen" som skulle gå så. Istället körde jag en liten sväng. Jag körde först till Sports Authority där jag inhandlade ett par svarta converse för 40 dollar. Köpte dessutom något super, super otroligt superfiffigt till skorna för fem dollar. För fem dollar extra fick jag nämligen en extra "garanti" som innebär att jag när som helst inom ett år, med vilken anledning som helst kan lämna tillbaks mina skor och få ett par nya. Till och med ett par nya i annan färg tror jag. Så låt säga att jag i Oktober är trött på de svarta, där behöver inte vara något fel på dem eller någonting, jag är bara trött på dem, jaa då lämnar jag tillbaks dem och får ett par nya. Hur smart är inte det? Tänk för barnfamiljer, bara till att byta till en ny storlek inom ett år så behöver man bara köpa skor en gång.

Hemma igen åt vi en god middag, blandning av hämtmat från ett thaiställe och ett indiskt ställe. Därefter har vi sett slumdog millionaire och ätit en god paj-efterrätt samt lekt lite lite krig igen...

Det var min lördag,

Roliga kommentarer från min far förresten.
Godnatt


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ser fram emot att höra om ditt skobyte, verkar för bra för att vara sant, åtminstone den tanken om att byta storlek.

2009-04-13 @ 10:00:08
Postat av: Lotta

Jag håller med Pappa, låter för bra för att vara sant.. men vi får väl hoppas att det inte är så.. för bra alltså!

För övrigt så är Converse snygga skor.. funderar på att skaffa mig ett par jag med.

Roligt att du fick en bunke fans efter dig.. några år äldre så hade det varit guld :)

2009-04-13 @ 13:46:38
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0