President Obama

Idag kom jag på hur mycket jag verkligen gillar en viss person. Denna person är President Obama, alltså det är nästan så att jag älskar honom. Han är så fruktansvärt härlig och visst kanske kan det ibland kännas som att det är mycket snack och kanske är det inte allt han gör och säger som är fruktansvärt bra men han säger ju väldigt mycket kloka saker. Idag lyckades jag se honom när han gästade The Tonight Show with Jay Leno och där mer än någonsin tidigare (när jag sett honom) så visade Barack Obama hur fruktansvärt lättsam han här, han sticker ut så mycket från alla andra presidenter eller personer med löjligt mycket makt. Liksom, det känns inte som att man hade sett eller hört Bush eller någon annan av världens mäktigase personer sitta och skämta om Secret Service, Air Force One, sin egen valkampanj, sin familj etc etc.

Obama däremot bara promenerar in, slår sig ner, ser så där harmonisk ut och börjar berätta om hur Secret Service inte lät honom promenera 700 meter från ett flygfält till närmsta lilla stad och hur galet han tyckte det var, när de sen lät honom promenera tillbaka skämtade han om att där hände så mycket kring honom och att han alltid hade sånt stort sällskap av agenter, läkare och gud vet vad att när de nu promenerade dessa 700 meterna tillbaka så var det nästan så att läkarna sprang bakom honom med den här chockapparaten. Han berättade också om hur cool han kände sig när han flög Air Force One och fick bära den speciella jackan ombord och spela bowling ombord (jag är bättre än honom på bowling). Eller hur hans barn njöt mer av godis än en helikoptertur kring Washington eller hur han numera inte blev tacklad när han spelade basket, kanske för att motståndarna var rädda för hans tiotalet beväpnade vakter.

Dessutom gillar ju Coldplay honom så jag kan väl inte annat än att gilla honom jag med?

På bilden nedan ser ni honom sitta och dricka öl på basketmatch (chicago bulls, hans favoritlag)
Ni kan ju gissa om öltillverkarna stormade vita huset för att ta reda på vad det var för öl han drack.

Bild från johnjohnsaidit.

"-What is it? Like five minutes?
"-Yes sir, sorry sir"

Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha, ja det var verkligen galet alltså. Tur att jag själv höll mig i skinnet :)

Ja jag ska hälsa henne det.. så får vi se om hon skickar över en macka till dig :)

Idag skiner solen här & jag & vår kära Mormor ska bege oss till Väla.. wihoo!

2009-04-02 @ 09:34:02
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Visst e den. Fast vi har lagt den på is, Emelie är inte helt förtjust i den ;P Köra längs kusten hade varit fantastiskt!! Hur mycket hamnar detta på? Ge mig en budget så ska jag tänka på saken ;)

2009-04-02 @ 15:56:19
Postat av: Anonym

/lina

2009-04-02 @ 15:57:22
Postat av: Tess trött tokig morsa

okey ja de e ju smidigt sätt att hålla kontakten på

är det många som börjat följa din resa där borta eller e de mest familjen?

2009-04-02 @ 16:50:55
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: Linnea

Horde du inte att han drog nagot skamt om hur dalig han var i bowling? Och att han dagen efter fick saga forlat till alla handikappbowlare? haha.

2009-04-03 @ 01:52:42
URL: http://linneaappelqvist.blogg.se/
Postat av: Tess trött tokig morsa

Godmorgon.

allt bra idag?

Va med i tidningen idag om mitt bloggande gå in på bloggen och klicka dej till artikeln..

kul att man blivit så stor på kort tid



kram

Ps.Ha en toppen helg

2009-04-03 @ 08:10:05
URL: http://misstessan82.blogg.se/
Postat av: pappa

Tror fortfarande att jag är familjens nummer 1 i bowling.

2009-04-03 @ 08:52:41
Postat av: Lina

Men tråkigt att inte vara 21.. En tanke bara. Men ja, de pengarna ska man ju lyckas ha. Flygstol också förstås! Man lever billigt... :) Hostels kanske?

2009-04-03 @ 09:12:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0