Prospekt´s March

En trevlig coldplay låt, snart dags att se dem ju...

Idag har jag haft en helt underbar dag...Vädret var helt klart det bästa jag sett detta året, kanske till och med över 30 grader. Fullkomligt galet, definitivt sommarvärme. Att det fortfarande är 23 grader här i "hemstaden" tyder väl på det. Då är klockan ändå snart 21:00. Dessutom är NY ofta värmare än här och det är ju där jag befunnit mig hela dagen. Har promenerat så att mina fötter värker nu, galet mycket promenerande men det var så underbart. Var dock helt för varm i mina jeans, men jag klarade mig bra. Skönt att kunna gå i jeans och t-shirt hela dagen även om jag önskat att jag valt shorts imorse.

Kom in till NYC och började min superpromenad. Har faktiskt bara gått in i en klädesbutik idag, som jag lämnade direkt annars har jag bara promenerat, i runt över fyra timmar. Gick från Grand Central upp till Central Park som var väldigt underhållande idag, där promenerade jag runt i typ en timme och bara tittade på allt som hände där. Fruktansvärt mycket folk, skulle absolut inte förvåna mig om där var närmre 100 000, dessutom var där en himla massa aktiviteter och ståhej. Fick sett lite fotboll, lite volleyboll, lite beachvolley, lite cricket, lite baseball, lite frisbee och en massa andra galna människor som bjöd på massa shower. Bland annat en när dem ställde fem människor sidleds i rad och en snubbe hoppade en volt över dem alla. De blev dem rika på kan jag säga då dem gick runt och tog betalt av de typ tusen åskådare som samlats där. Det fräckaste var dock att den femte killen i ledet stod på händer och han som hoppade, hoppade bokstavligen mellan benen på honom.

Tog mig sen ut från Central Park och då hade jag inte ens promenerat halvvägs genom parken, den är helt enormt stor. Köpte mig en Ben & Jerry´s glass på pinne och gick sen hela vägen ner till Hudson River där jag sen promenerade en underbar sträcka längs vattnet och jag fick bland annat se 10min av en baseball-match och en himla massa annat skoj. Gick runt 35 kvarter bara längs vattnet och stannade bara för en kortare stund på en gräsmatta i solen för att vila mina fötter.
Promenerade upp längs 42nd street förbi broadway och times square via Bryant Park och Original Penguin butiken (förlåt jag ljög tidigare kom jag på, jag gick ju in i pingvin-affären också där jag nästan köpte ett par skor) tillbaks till Grand Central där jag köpte med mig en vaniljlatté och hoppade på tåget hem. Kom hem precis lagom till middagen som var väldigt god idag. Bytade om till shorts efter maten och spelade lite fotboll med barnen vilket var kul.
Ska nog gå ut och sätta mig på verandan nu igen och njuta av vädret.
Är det likadant väder imorgon blir det kanske NY då igen, hade en helt underbar dag idag och fick se en helt annan del av NY som jag inte utforskat så väl tidigare.

Finns inte mycket mer att säga efter en dag som denna mer än att jag f-ck-ng älskar New York City.
New York, Barcelona och London, det är tre städer jag väldigt gärna vill studera i. Helst inte hela utbildningen men kanske ett halvår eller ett år.

Idag har jag också fotat en del och det blev rätt många trevliga bilder så då får jag ju bjuda med mig av dem. Har nog närmre 60 bilder så jag tänkte göra så att jag publicerar runt tio bilder de kommande dagarna tills jag inte har fler bilder helt enkelt. Vilket ju borde vara på torsdag om jag inte räknar helt fel.

Varsågoda och njut.

  Central Park från 5th avenue  Central Park återigen från 5th ave   

Precis som förra bilden så är även denna bild inne från Central Park  Central Park  Ursäkta att bilden är på sniskan 

 

Ursäkta att jag glömde kommentera de flesta bilderna...De är samtliga på/i central park iaf. För musen över bilderna för att få kommentarer på de bilder jag kommenterat och klicka på dem för att få dem större.

Trevlig söndag.

See full size image

Kommentarer
Postat av: Anonym

2009-04-19 @ 10:28:38
Postat av: Mamma

Vilka bilder! Kan inte fatta att man själv skall få uppleva dessa vyer om ca tre månader.



Kram Mamma

2009-04-19 @ 10:31:17
Postat av: pappa

Det är inte utan att man blir lite avundsjuk på dig.

Hoppas att du njuter till fullo av varje sekund och ser precis som mamma fram emot vårt besök med allt större spänning. Kan vi sen bara få ett dollarras till strax under 6 kronor så blir det ännu roligare. Då ska jag shoppa loss riktigt, kanske t.o.m köpa 2 t-shirts istf en.

har du kommit på någon trevlig gåva för att vi får bo några dagar hemma hos Madonna ?

2009-04-19 @ 11:31:25
Postat av: Lina

Haha, en t-shirt eller två ska nog pappa Björn kunna komma hem med. Och för att lyckas med ännu mer - Björn, så får du ta med familjen till Woodbury Outleten. Galet ju? Ny är en såå fin stad! Fantastisk =) Skönt med sommarvärme också, idag är det lite mulet här hemma men vi ska inte klaga, vi har haft fantastiskt väder och regnar det gör det ju inte än..

2009-04-19 @ 12:31:00
Postat av: Lotta

Ja gud vbad man längtar när man ser dessa bilder! GALET! Outleten som Lina nämner har jag oxå hört talas om.. ska vara galet billigt!

2009-04-19 @ 14:27:43
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Ja det har jag ;P Galet vad jag handlade där du! Haha, "värsta" stället jag varit på!! :P

2009-04-20 @ 00:23:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0