Right now

Nej nu klabbar jag, kom i säng i en sån där tid som kan vara riktigt härlig ibland. Det vill säga tidigt, tänkte då att jag skulle klara av bloggandet snabbt och sen se ett avsnitt av något på datorn innan ögonen fick vila för natten.

Nej då hittar jag ju alltid något intressant på det stora nätet och inte fan har jag sett något avsnitt ännu utan jag sitter nu här och har precis börjat blogga istället.

Iaf, var soligt och varmt idag men va fan gör det när jag bara varit inne hela dagen. Kanske var det min aktiva helg som tog igen sig imorse för jag gjorde i stort sett inte ett skit då, faktiskt inte. Hade ju tänkt gå till banken och komma ut lite men nej, jag "orkade" inte ta tag i mig.

Igår var det förresten såå ubervarmt att jag satt ute på terassen i shorts och t-shirt till 22:00 utan att frysa det minsta.

Precis när jag hade gjort färdigt min lunch och skulle gå ut och sätta mig i solen, äta min lunch i lugn och ro, njuta av värmen och sedan ringa mina föräldrar så ringde telefonen här hemma. P kände inte sig bra, lite ont i magen så JJ fick köra och hämta honom. Han kom hem iaf, åt en massa och vilade lite medan jag hämtade J. Det började bli dags för läxor och P som verkade må bättre fick ungefär samtidigt väldigt ont i huvudet men botade det till slut genom att sätta tryck mellan tummen och pekfingret (han hade läst att det funka). Efter läxorna så tog JJ med sig J som skulle iväg och spela basebollmatch. Tanken var att jag och P och skulle följt med, P skulle j spelat, men då P inte mådde så bra så stannade jag hemma med honom. Efter läxorna verkade han må bättre iaf och jag lagade lite mat till honom och tvättade etc medan han spelade dator och var uppe och rörde sig och lekte med ace lite. Han såg då ut att vara frisk igen under någon timme men när M, JJ och J kom hem igen så fick han en fruktansvärd huvudvärk och M fick ringa läkaren nu ikväll för att få tips (ville mest vara säker på att det inte var hjärnskakning då han slog huvudet igår) så länge det inte blir värre efter lite medicin eller så länge han inte kräks eller nåt så ska det inte vara någon fara.
Känner dock att det kan betyda en lång arbetsdag för mig imorgon då han nog inte kommer orka gå till skolan.

Så min dag har väl egentligen bestått av vård av sjukt bar. På kvällskvisten åt jag en god sallad tillsammans med lite korv, kyckling och stek som var helgens rester.

På tal om mat så har jag förresten kommit på att jag måste ta några av mina besökare till spotted pig här i NY. Är tydligen ett av Fredrik och Filips favorithak/restauranger här i the big apple. För att det inte ska bli fel så ska jag helt enkelt citera en av dem när de uttalar sig om restaurangen "Ät burgaren, ackompanjerad av deras monumentala shoe string fries. De knullar en i munnen", säger Fredrik."

Jaha, så tycker Fredrik iaf.

Jaja har en massa roliga helger framför mig nu, om nästa helg är helg 1 så ser det ut så här just nu.

Helg 1: Martin och Emma samt Malin och Kamilla

Helg 2: Malin och Kamilla samt The Killers och eventuellt Woodbury

Helg 3: VIP-gäster på söndagsparty med Filip och Fredrik

Helg 4: Coldplay

Helg 5: Six Flags (stort nöjesfält)

Därefter är det mitt i allt juni.

Jaa, hade man bara haft besök varje helg så kunde man ju bott i NY för alltid.

Orkade inte med att klabba med bilder idag då jag var lite seg, så jag säger god natt istället.

Kommentarer
Postat av: Moster

Du verkar ha haft en skön dag igår! Hade skrivit en kommentar men kunde inte skicka iväg den fick bara ett fel meddelande!

Ser att många helger är upptagna. Coolt att du ska vara VIP-gäst hos Filip och Fredrik. Ska kolla och spana för att se om jag kan se dig!

Ha det så bra med Martin!

Cecilia

2009-04-28 @ 16:40:54
Postat av: Moster

Trodde att jag var uppdaterad men såg nu att du skrivit om helgn också! :-)Igår på dan när jag läste så stod det ju inget om helgen så jag trodde att dagens blogg var det sista. Aj då så fel man kan ha! :-) Ja får nu säga att du verkar ha haft en skön helg med besök ifrån Sweden.

Jag såg avsnittet med Björn Skifs och Torsten Flinck coolt att du var där! Tyckte också att Torten verkade full!

Cecilia

2009-04-28 @ 16:51:12
Postat av: Lotta

Där ser du Björn, inte bara jag som tyckte att han verkade full, även hemifrån tevesoffan :)



Banken heter.. ja du vet nog.. har bara inte vågat ta upp det än..

2009-04-28 @ 17:30:17
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Anonym

hej, har du möjligtvis amras mail eller mobilnummer? i vår gamla klass? eller almas? behöver hjälp, så hör av dig så fort du kan!! Lina

2009-04-28 @ 17:48:28
Postat av: Carolina

glöm inte bort vad du ska göra helg nummer 3?!?!

2009-04-29 @ 18:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0