Sol, sol sol

Fy vad skönt det är när solen tittar fram på riktigt igen.
Har ju varit en ganska grå vecka hittills men idag var den fantastiska solen tillbaks.
Tog tag i lite olika saker imorse innan jag tog tag i mig själv och gjorde mig klar. Promenerade i det underbara vädret ner till banken i Darien och löste in veckans förtjänst. Lämnade jacka hemma idag men jag var ändå väldigt varm i solen och hade lika bra kunnat lämna tröjan hemma också.
Gick från banken till panera bread där jag mötte Vivian och vi hade en trevlig tvåtimmars frukost utomhus i strålande solsken. Idag åt jag en rostad chocolate chip bagel med den här haselnötsostkrämen igen och drack en vaniljlatté.

Var så j-vl- fint att bara sitt där i den strålande solen med en underbar frukost. Det var förresten min andra frukost för dagen då jag tidigare hade ätit vaniljyogurth med färska hallon, jordgubbar och blåbär. Började sen min promenad hem men kände att jag itne kunde gå direkt hem så istället tog jag en liten omväg och hamnade på apoteket där jag köpte handrengöring och solkräm.
Gick därefter hem och sköt lite basket med mig själv på uppfarten innan jag ringde stärre delar av släkten som var på kalas hos farfar. Får ju förresten gratulera honom på 82-årsdagen.

Har sedan dess ätit en lunch i solen på terassen och nu sitter jag här ute på terassen i shorts och t-shirt med datorn i knäet och försöker ta reda på hur jag ska lägga upp min NY vistelse denna helgen. Med lite tur kan jag bo hos kusinen och Emma och då kanske jag åker in redan ikväll. Annars får jag väl helt enkelt åka in imorgon bitti som planerat.

Idag är det fotbollsträning och barnen så det blir en runda till norwalk för fotbollsträningen sedan tillbaks hit och avlämning för baseboll. Tror inte att vi hinner göra så mycket mer än det idag.

Min dator säger att det är 18 grader, känns betydligt varmare kan jag lova. Ryktas närmre 30 grader imorgon. Underbart.

Nej nu tycker jag att kusin får svara på mitt sms. Själv ska jag snart hämta barnen så ni får väl ha det så bra kära läsare. Ni har iaf fått höra om min hittills underbara dag

Kommentarer
Postat av: Lotta

Skönt att du förstår detta med mina naglar bror.. verkligen tragiskt för mig! Roooligt att få prata lite med dig iaf. Ha det nu så underbart med vår kusse i NY!

2009-04-24 @ 20:26:17
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Gud vad fräckt. Det hade jag kunnat ge mycket för att få! Dom är dögrymma.. Du får hälsa dom från mig. själv så ska jag försöka få biljetter till Så ska det låta? höhö. Vore fett - tycker jag! Ja den 13 juni blir det av, princip klappat och klart! :)

2009-04-24 @ 21:19:21
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: pappa

datordjävuln klabbar, kom hem

2009-04-25 @ 09:59:48
Postat av: Lina

Hehe Björn the datatekniker? Har jag svårt att se :P

2009-04-25 @ 23:14:12
Postat av: Lina

Du verkar äta vääääldigt gott. Antar att det amerikanska köket uppfyller mina förväntningar? Kanske inte det bästa för en diabetiker dock, eller? Du får förresten blogga nu, vi längtar efter nya inlägg! Fast du har fullt upp ;)

2009-04-27 @ 15:14:16
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0