The Scientist

En av världens finaste låtar...

God kväll...

Lång dag idag har det väl nästan varit får man säga...

Började med sovmorgon till 10 iaf. Sen vaknade jag upp och åt min frukost och ungefär samtidigt började barnen skjuta på mig med sina pistoler. Ja jag glömde kanske berätta att den andra familjen som var inblandad i min värdfamiljs aktiviteter igår, de bor här i detta huset nu. De bor egentligen i Maryland men är här på besök. Så idag var det inte bara de vanliga två barnen utan hela fyra barn att se efter... Förutom  "mina egna barn" så var det också en 12-årig pojke och en 9-årig tjej.

Tog inte lång tid förrän kriget var i gång på riktigt men jag fick ju faktiskt förstärkning idag. Den 9-åriga tjejen var i mitt lag.
Vi lekte utomhus väldigt länge faktiskt, ett par timmar. Var rätt skönt väder även om det började regna precis vid lunchtid. Ironiskt eftersom att vi idag åtnjöt årets första måltid utomhus på terassen, dessutom hade det varit väldigt härligt väder hela morgonen fast det hjälpte ju inte utan vi fick ändå flytta in och äta sista biten av lunchen.

Fick en liten paus på eftermiddagen där jag körde till banken, apoteket och TJ Maxx. Även om jag börjat ge upp hoppet så måste jag ändå köra och kolla varje vecka om min klocka har kommit tillbaks. Stör mig att den försvann. Var på väg att handla en parfym men eftersom den inte luktade så gott i butiken så struntade jag i det. I bilen på väg hem fick jag dock ångra det då parfymen luktade gudomligt och jag vände nästan. Är helt dille på sånt med dofter, brukar spendera helt sjukt lång tid i vissa affären bland deras parfymer, body lotions, handkrämer, shampoo och allt vad det är. Köpte iaf ett nytt duschtvål som doftade vanilj och kanel. Gott.
På apoteket köpte jag också en bodylotion/handkräm som luktade kokos.

När jag kom hem igen var det dags för att spela lite basket ett tag innan vi gick in och åt middag. Alla föräldrar åt ute idag så jag var barnvakt nu på kvällen och efter maten spelade vi lite brädspel typ bingo och scrabble, där jag fick stryk mot en nio-åring. Vi lade också pussel. De som inte lade pussel eller spelade spel spelalde spel. Det var väl en rolig mening? De som inte lade brädspel spelade istället tv-spel menade jag.
När jag lagt de yngsta barnen spelade jag tv-spel med det äldsta barnet innan det var läggdags för honom, men då hade föräldrarna ändå kommit tillbaks.

Inatt drömde jag att det var dagen då min familj kom hit, fast jag mötte inte dem på flygplatsen utan på något märkligt ställe. Det var inte det enda som var konstigt, utan jag blev också så överlycklig att jag sprang emot dem alla och pussade min pappa men ingen annan, hahaha. Märkligt eftersom att det nog är den minst naturliga att pussa, måste varit en jäkla massa år sen något sånt inträffade. Drömmar är märkliga dock.

SP05Me planerar re-union samma helg som 90:ornas student, som ju något annat jag känner att jag verkligen missar här borta. Frestade mig att vara hemma den helgen så mycket tidigare idag att jag kollade flygpriser hem för den helgen. 800 dollar tur och retur var dock lite mycket.

Ha en trevlig lördag alla...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Mardrömmar är alltid tufft att handskas med. Är fantastiskt impad av att du lät bli att köpa parfymen som inte luktade gott. Du har verkligen gått framåt i ditt köpbeteende. Hur märker man påsken i USA, det är sånt vi trogna läsare vill veta mer om.

2009-04-11 @ 06:58:36
Postat av: Pappa

Utmaningen antagen

Fyra program jag brukar se:

Mash

Vinnare V64

Tipsextra (ett tag iaf)

House

Fyra saker jag gjorde igår:

Såg BKL på IP

Grillade i trädgården

Körde den sedvanliga bullturen

Väntade på HD, som inte kom Långfredagen

Fyra saker på min önskelista

USA-trippen, ska bli sjukt skoj

Flebbes och min fullträff (slutar jobba 31/7)

Ett bra BKL-år

Att vi prylar skidderövarna den 6:e juni

Fyra saker jag avskyr

Franska mail när jag är på väg hem

Franska överreklamerade viner

Franska besök

Fransk mat

Fyra saker jag tycker om att göra

Snacka shit över en öl med mina kompisar

Första vårbesöken på Seglaren

Se BKL spela fotbill

Träffa Nyårsgänget, dags idag

Fyra saker jag åt igår

Ål

Kanelsnäcka

Sockerkaka

Ostsmörgås, samtliga saker åts till lunch hos Farmor o Farfar

Fyra namn jag skulle kunna döpa ett barn till

Une

Bo

Mi

Lisa , som vi trodde att du skulle bli

Korta namn för oss med usel handstil, själv har jag alltid önskat att jag hette Bo Al.

Fyra jobb jag skulle vilja ha (lön 25.000)

Sportchef i BOIS

Journalist

Ekonomichef på Faiveley, före år 2004

Kommunalanställd idrottsplatsvaktmästare

Fyra snabbmatställe jag gillar

Burger King

Landoras korvkiosk

Haralds

Carinas hemmakantin

Fyra personer som jag ringer eller SMS:ar varje dag

Bötte

Hemmet, lämnar överoptimistisk tid om hemgång

PC

Övriga på jobb

Fyra bloggar jag utmanar

Släpper denna fråga då jag inte bloggar, inte ännu i alla fall.

Läser Lottas, Böttes och ibland de som kommenterar i era bloggar. T.ex Lina och Malin.



Att jag orkade skriva allt detta måste skyllas på att jag vakknar alldeles för tidigt, vardag som helgdag. Nu ska jag snart försöka skaka liv i morsan så vi får lite frukost. Hoppas inte det blev för många stavfel mne jag giter inte korrekturläsa det.

I wish all of Böttes reader a Nice Eastern

2009-04-11 @ 07:32:17
Postat av: Malin

haha, awe pappa björn läser min blogg ibland!

2009-04-11 @ 10:53:17
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Lotta

Det där med dofter & krämer tror jag att du kan ha ärvt för mig. Jag kan stå & vela fram & tillbaka bara när jag ska köpa ett shampo :)

2009-04-13 @ 13:50:36
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0