Bloggar från Waldorf

Till att börja med...Herregud vilket j-vl- hotell.

Det sjukaste jag sett, så fruktansvärt elegant och servicen ska vi inte ens prata om. Det står till och med en person på toaletterna, vid vasken och ger en servetter när man tvättat färdigt händerna.
Bättre än så här kan man knappt bo, det övergår mitt förstånd att det "bara" är ett fyrstjärnigt hotell, jaa vi kanske får se om jag har en annan uppfattning efter att jag bott på våra andra hotell.

Vi kom hit i onsdags och har haft en fantastisk tid i New York. Började ju rätt bra när vi blev uppgraderade från Waldorf Astoria till Waldorf Towers och fick kronprinsen av saudiarabien som granne. Fast det är ju klart, han är ju inte där nu (hyr en lägenhet i waldorf towers) så istället får vi nöja oss med att prinsen av Kuwait lånar den saudiarabiska prinsens lägenhet. Tyvärr har vi inte sett någon skymt av honom. Däremot har vi idag sett presidenten av Filipinerna som också bor här på Waldorf. Ett litet elegant följe med en 25 bilar och säkerhetsvakter och annan personal överallt.

New York då, jo det är ju inte bara Waldorf som bjudit upp till dans. Även New York City har varit en fantastisk upplevelse även om regnet stört oss lite.

Vi har trots att det var lite kort om dagar hunnit med en hel del. Promenade i finansdistriktet, brooklyn bridge, greenwich, east village, midtown, central park, west village, chelsea, meatpacking district och hudson har vi hunnit med. Shoppats en del i soho och tagit en färja till staten island så att vi fick sett frihetsgudinnan. I soho var det härliga priser, jag var ju mer än nöjd när jag såg att Ben Sherman hade 50% rea på reapriserna. Två par jeans, ett par skor, två skjortor och en t-shirt inhandlades. Till och med pappa blev lite imponerad av mitt fyndade. Till och med så imponerad att även han gick in och köpte sig två tröjor som han var i behov av. Hör och häpna, ni som känner min far ramlar väl nästan av stolen när ni läser att han köpt plagg från Ben Sherman.

Idag var vädret strålande, då har vi varit ute en sväng i Darien så att min familj fick träffat min värdfamilj. Vi har också varit uppe i Empire State Building. Mycket imponerande utsikt måste jag säga, otroligt mäktigt även om mamma var lite rädd. Jag måste trots dagens imponerande utsikt säga att jag tyckte top of the rock var lite bättre. Vårt Express pass, (tydligen betalade vi 28 dollar mer per pass för att få dem, utan att veta det) var fruktansvärt coolt att använda. Istället för att stå i den vanliga kön, och tro mig där var fruktansvärt med kö, hade säkert tagit två timmar att ta sig igenom den, så fick vi bara glida förbi varenda person vi mötte på vägen. Jag lovar att det hade tagit oss minst tre timmar att stå i kö, åka upp, titta, stå i kö och åka ner. Med våra fantastiska men dyra express pass tog det oss mindre än en timme. Då spenderades minst en halvtimme uppe på utsiktsplatsen.

Jaja, nu får jag väl sluta. Det är ju trots allt tidig uppgång imorgon då vi flyger till Orlando. Kände mest att jag inte vill lämna mitt Waldorf.

Allting är toppen i alla fall. Ursäktar min frånvaro på bloggen, internet klabbade dem första dagarna.

Kommentarer
Postat av: Lina

Fick ditt sms. Har glömt svara, sorry! Nej inte har jag blivit Helsingborgare men jag äääälskar att gå ut där. Haha.



Är glad för din fars skull och hans Shermantröjor!

2009-08-02 @ 12:45:47
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Faster

Det låter som att ni har hunnit med en hel del på dessa dagarna, jag trodde först att ni inte hunnit med att blogga men förstod på Lennarts sms att det varit problem med både internet och mobilen. Här hemma är allt bra, jag sms:a Lennart igår angående hästar men jag vet inte om han förstod något av det. jag tar med bongen och rättar när jag köper en ny på lördag. Ha det fortsatt bra, sköt om er.

2009-08-02 @ 15:01:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0