HOPPA, HOPPA!!! JUMP JUMP!!!

"One, two, three, four, five, six, sieben, now why the hell did I say sieben?"

Nu har ni fått ytterligare citat från helgen.

Har förresten funderat, kanske borde jag skriva min blogg på engelska den sista månaden? Vem vet, kanske någon som inte kan svenska som vill läsa bloggen. Dessutom tränar jag ju min engelska. Tränar inte på att skriva så mycket annars.

Idag har varit en jobbig dag igen till en början. Den är extra besökaren i huset gör att allting blir lite mer komplicerat och grejer. De pallar inte göra nånting utan sitter bara inne och spelar tv-spel hela dagen.

De fick dock besök av en kompis idag men det hjälpte inte så mycket, det var ju nästan bara jobbigt. Fyra barn, fyra killar, lät som ett halvt dagis. Högljutt och stökigt, huvudvärk efter fem minuter. Som tur var tröttnade de på att vara här så istället stack de till kompisens hus och lekte där ett par timmar så att jag kunde vila middag.

Hämtade upp dem och såg efter dem någon timme till innan vi åt middag på verandan där myggen bet ihjäl oss. Efter middagen kom Pär och hämtade upp mig, vi hämtade upp vars en latté på starbucks och körde till Norwalk där vi såg på bio. District 9 blev det idag och det var verkligen ingen film jag kan rekommendera. Inte alls min typ med massa aliens och grejer. Nu har jag alltså sett två filmer på bio på tre dagar och kan inte rekommendera en enda av dem. Skandal.

Trivs med livet denna veckan i alla fall. Helgen på Silver bay gjorde mig mycket gott och det verkar hända lite mer roliga saker framöver, nästan så att man tycker det är mycket synd att man åker hem så snart. På torsdag flyger min värdfamilj till Dallas och det blir nog lite spännande saker som händer i helgen också.

Ha det bra i alla fall

Titta in ett nytt filmklipp på mig på facebook. Där ser ni lite av vad vi lekte på vår fritid på Silver Bay i helgen...


Kommentarer
Postat av: Lotta

Nejnejnej Bötte.. nu ska du allt ta & komma hem snart :)

2009-08-19 @ 16:59:16
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Efter att ha packat upp din Amerikatrunk samt din Wormoväska kan jag nu meddela att dina utrymmen är fyllda. Kvar finns nu 'endast' dina 30-35 kg från Minnesota samt de 'få' plagg som du har kvar i Darien.

FINNS DET NÅGON SOM HAR LITE GARDEROBSUTRYMME ÖVER ???

2009-08-19 @ 20:07:45
Postat av: Lina

Du får ha loppis när du kommer hem B. Du kommer att tjäna multum. Du kan ju lätt sälja grejerna i Sverige för mer än du betalt i the states. Fast inte till mig förstås :P

2009-08-20 @ 09:13:14
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0