Jobb igen

Så, då var första arbetsdagen också avklarad...

Känns ju lite trist att vara tillbaks här efter att ha umgåtts med familjen några veckor. Men men, jag antar att jag bara ska komma in i rutinen och vardagen igen.

Sov sjukt mycket inatt, men var ju sjukt trött. Sov nog från 19:30-08:00.

Vaknade imorse och började jobba direkt, första gången på ett tag nu.

Det gick ju rätt bra idag ändå, ofta rätt slappa dagar här och så även idag.

Var lite tv-spel imorse sen blev det lite bad i poolen och lite lite fotboll. Efter lunch kom en kompis över och de lekte rätt högljutt ett par timmar. Ska inte klaga för mycket för ett tag var de över hos grannen och lekte vilket gjorde att jag blev lite halvt ledig där ett tag.

När den kompisen stuckit hem igen så dröjde det inte länge innan nästa kompisar ringde och då sprang barnen en bit upp på gatan och lekte där någon timme så jag blev ledig igen.

När barnen kommit hem igen så hade också föräldrarna kommit hem och det blev en trevlig middag på verandan även om myggen bet ihjäl oss. Inte lika bra väder här i Darien som jag varit med om de senaste veckorna. Nej, här var det regnigt och ett par grader kallare.

Eftersom att ingen kommenterade gårdagens inlägg så får ni inte heller någon ni ledtråd om när jag kommer hem. Jag måste ju först veta om ni klurat ut den första ledtråden (i gårdagens inlägg) innan ni får någon ny att klura på.

Idag har jag också fått klartecken för mina planer sista månaden så nu ska jag nog kunna boka lite roliga event lite här och var...

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Lina o alla ni andra, tyvärr blev det en 3 veckors paus i mitt kommenterande. Det var näst intill omöjligt att komma till vår gemensamma dator. När den väl blev uppkopplad stod 2 yngre, vackrare men dock icke starkare människor före i kön. När väl de var klara hade jag och John B haft ett hyfsat långt möte redan. Nu när vi åter inträtt i den svenska vardagen så kör vi igen. Jag har en gång lovat att kommentera samtliga Björns inlägg och det löftet tänker jag hålla. Har bara lämnat ett evigt löfte förut och det har sensationellt nog hållits i 22 år nu. En samlad kommentar till hela resan kommer nu: En fantastisk resa med ett underbart sällskap. Björn har under dessa 9 månader utvecklats oerhört. Han kan idag t.ex känna igen flera stycken olika grönsaker, även äta en del av dessa. Det kunde inte den Björn vi skickade iväg.

2009-08-13 @ 17:10:06
Postat av: Anonym

För att Lina ska slippa läsa igenom alla de okommenterade dagarna lägger jag alla mina kommentarer här på denna sidan, förutom den som redan gjorts på förra sidan. Vet att ingen bryr sig om var jag lägger mina kommentarer utom möjligtvis B, L och L men det är förbannat roligt att skriva just nu så därför fortsätter jag detta meningslösa skrivandet.

2009-08-13 @ 17:34:11
Postat av: Pappa (rescue Blue)

Avskedet denna gång var inte lika tufft som det på Kastrup, har aldrig sett lille B så liten som då han ensam vandrade upp till security kontrollen. Nu vet vi att 2 eller 3 månader är ingenting. Vill bara rätta hans inlägg, naturligtvis ska han inte ut på sin runddtur i augusti utan i oktober. Inte utan attjag är lite avundsjuk på den trippen. Vem skulle inte vilja campa i 13 nätter. Dt har jag inte gjort sedan 1973 på Bornholm. då var det iaf skoj.

2009-08-13 @ 17:41:16
Postat av: Pappa (Mandarin oriental)

Kan bara hålla med, en lite magisk kväll, vi hade många sådana men denna var lite mer magisk ändå. Måste erkänna att dt var nästan mer brutalt att ta avsked av detta undrbara hotell med sitt fullkomligt fantastiska än läge än vad det var att ta farväl av sonen. Honom vet jag att jag får åters om ett par månader men Hotellet kommer jag nog aldrig att återse. Waldorf Astoria i all sin klassiska prakt var urläckert, men detta var något utöver det vanliga. Har alltid drömt om att en gång få bo riktigt lyxigt. Nu när det är gjort kan man återgå till hotell Saga på Colbjörnsensgade i KPH.

Till eventuellt nyfikna kan meddelas att det inte kostade mer är än att bo på ett ordinärt hotell i vår kära huvudstad. Tror att de har beläggningsproblem, så om man är ute i god tid kan man göra fynd.

2009-08-13 @ 17:51:24
Postat av: pappa )Welcome to Miami)

lite lätt panik spred sig efterhand som B fick nej från de olika bilbolagen, gjorde en snabb kalkyl och kom fram till att det nog skulle bli billigare med taxi än att boka en natts boende i Key West extra. B löste dock, som vanligt det hela mycket elegant. Tror att han skulle bli en mycket duktig Consigere (ursäkta stavningen) på ett elegant hotell någonstans i världen. Detta naturligtvis innan han bildar sin familj med de 2 barnen och en hustru hemma som bara jobbar när hon känner för det. Detta sker sedan han uppnått sin direktörsstatus och tjänat sina hundratals miljoner, köpt United o.s.v. Kan bara önska honom lycka till, åtminstone med det sistnämnda och hoppas på en friplåt till Old Trafford då och då.

2009-08-13 @ 18:07:53
Postat av: Pappa (sweden here I come)

Fick en liten känsla av att Key West var lite för slappt för att hamna på resetoppen hos B. Kan bara konstatera att det är här som Flebbe och jag kommer att befinna oss när vi gjort det slutgiltiga klippet.

Helt underbart, både med ett enormt lugn på dgaran och ett härligt stoj på kvällarna. Tyvärr var de noga med legimitationen så B kom inte in där larmet var som bäst. Om jag någosni krossar havet på det hållet är det bl.a hit jag ska. Underbart.

2009-08-13 @ 18:13:42
Postat av: Lotta

Ja, så var man tillbaka igen. Dock har jag några dagars ledighet till att njuta av, fint. Igår låg jag typ i koma, helt borta. Idag har det dock ordnat upp sig.

Märkligt det där med kommentaren när du var på flygplatsen, sånt är nästan lite scary..



Otroligt roligt att läsa Pappas kommentarer, som alltid.. :)

& jag VET ju när du kommer hem.. eller? ;)



Take Care SHAMU!

2009-08-13 @ 18:55:09
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa (If Marsains)

Jag antar att rubriken hänvisar till den taxichaufför som på 'allvar' diskuterade med B vem som hade fått följa med mars-människorna hem efter stt ha svarat på en Stockholmsrelaterad fråga. Kul typ, dessutom en av få som inte brydde sig om dricks. För övrigt en svår fråga att hantera för en landsortsbo som undertecknad. Ska man betala för att få taxidörren öppnad ? En taxi in vinkad till hotellet, d.v.s en taxi som står 10 meter därifrån och väntar på att bli in vinkad ? En gubbe lämnar mig en handduk att torkamig på efter ett ha tvättat händerna på en toalett, ska han ha en eller ett par dollar för detta ? Som sagt mycket svårt att svara på för oss lantlollor. Behöver jag säga att toalettmannen var mörk. Vilket han hade gemensamt med alla som skötte de 'enklare sysslorna' vart man än kom.Inget nedvärderande i varken uttrycket mörk eller enklare sysslor men synbart var det.

För övrigt måste jag meddela Fredrik att hur mycket LA det än finns i Bötte så blir åtminstone inte jag förvånad om han en dag finner just LA för litet. Åtminstone det LA som jag kommer att avsluta mina dagar i. Han rör sig som fisken i vattnet i NY, och jag undrar om inte Key West hur läckert det än var kändes lite för litet för den storstadsvane B.

Själv fullkomligt älskade jag det. Kanhända ett halvår på B hade gjort lite skillnad.

2009-08-13 @ 19:12:58
Postat av: pappa (oh yeah)

Här vill jag ännu en gång påpeka, man behöver inte betala en förmögenhet för att bo bra. Var ute i god tid, ha en 'mindre' låt världen ha en mindre finanskris och det är upplagt för att bo riktigt bra till en summa som inte hotell Öresund kan matcha ens i sina billigaste ögonblick. Här fick carina o jag lite gammal hederlig Mallorcacharterkänsla. Åt h-e för varmt för att ligga i solen, goda pooldrinkar till anständiga priser, framför allt om för ett ögonblick glömde bort tips o skatt å annat shit som tillkommer på den från början hyfsade prislistan. Här hittade vi ett empo som passade oss lite bättre än det något uppskruvade NY-tempot. Då menar jag inte bara det fantastiska gudetempot som Bötte satte upp. Jag memar i detta fall fantastiskt i en positiv anda. Det är inte alltid jag är ironisk. Passar på att lansera Bötte som en fullkomligt lysande NY-guide.

Sea World är eg. värd ett kapitel för sig själv, det var fullkomligt lysande. B har helt rätt när han säger att familjen lämnade delfinföreställningen med tårar i ögonen, något jag normalt bara har på BOIS, men det är för närvarande en helt annan sorts tårar. Efter delfinföreställningen såg vi alla möjliga sorters djur gör de mest märkliga ting. Jag fascinerades av tanken att de kan få allehanda djur att göra saker som jag inte ens kan förstå hur de skulle kunna få mig att begripa hur jag skulle göra. Vi talar förutom om delfiner om, bl.a sjöelefanter, sjölejon, papegojor, kondorer, hundar, katter, duvor. småfåglar, den store Shamu samt ett svin.

Fan vet förstås om jag inte kunde tagit svinets roll, utan att någon reagerat

2009-08-13 @ 19:33:54
Postat av: Pappa, Waldorf

Sist men inte minst , Waldorf o NY. Fullkomligt underbart läckert. Man riktigt kände historiens vingslag när man gick genom det klassiska hotellets entre. Har aldrig blivit så uppassad förut, detta innan jag kom till Mandarin hotell som var minst i klass med detta. Ny har jag tidigare kommenterat så jag nöjer mig med att kommentera mina fullkolmilgt makalöst fina Ben Sherman tröjor. Jag är glad att Lina vet vad det är för jag är mycket tveksam till att någon av mina kamrater har en aning om vilka oerhörda klipp jag gjort. Jag har fått 2 äkta Beb Sherman tröjor för samma pris som jag ger för 3 tröjor på Dressman eller Hvilans, e det inte fantastiskt så säg. Jag var nära att gå in i en Lacosteaffär men stoppades av en förfärlig regnskur.

Annars hade jag haft chansen att fyndköpa ett märke som vi kädde oss i när vi var unga, d.v.s strax efter andra världskriget. Vilket urgammalt märke förresten, vem vill ha ett sånt?

P.S

En upplysning till Björns yngre läsare, jodå 2:a värlsdkriget var på 1900-talet o Gustav Vasa var inte kung just då.

2009-08-13 @ 19:52:22
Postat av: Anonym

Vill ta tillfället i akt att meddela att det var en underbar resa och att det faktiskt går att umgås tillsammans i 3 veckor, dessutom under samma tak utan att vi slogs en enda gång.

P.S

Björn passade dock på att slå på sin äldre syster så fort jag var utom synhåll, för detta har jag lovat att Nille ska pryla honom när han kommer hem.

Jag orkade inte ta tag i det på fullt allvar oäven m jag fortfarande vänder honom precis som jag behagar.

Han fick dessutom stryk i Boule, pingis, poolgång samt någon märklig inhemsk påssport som vi inte testat förr. För att inte nämna att hans syster, den fullkomligt bolldöda Lotta krossade honom även i MINIGOLF. Han har inte utvecklats inom det idrottsliga så det är tveksamt om Wormo får någon nytta av honom, han får nog gå till FRAM. Det skulle dessutom spara mig en massa tid, för FRAM behöver inte jag titta på. Det står i mitt kontrakt med han där uppe. B har övrigt börjat läsa bibeln för oss under resan, han plöjde igenom hela kapitel 13. Mycket intressant !!

2009-08-13 @ 20:02:00
Postat av: Lotta

Japp, hans stackars syster fick minsann ta en hel del stryk under dessa veckor.. givetvis endast när Pappa int evar där, som den lilla ögontjänare ( Läs OSKYLDIGE LILLE ALF )

2009-08-14 @ 14:11:50
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lotta

forts..



han fortf är..

Sena anklagade han mig för att ljuga när jag skvallrade ( givetvis.. ) om vad han gjort.



MEN jag fick min revansch.. jag fullkomligt UTKLASSADE honom ( & Pappa.. ) i minigolf. Som de dåliga förlorar de är så säger dom att det bara var tur.. PYTTSAN säger jag!

2009-08-14 @ 14:13:46
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Nu har jag läst igenom samtliga kommentarer och jag måste säga att jag saknat dem. Verkar som om lille B har förändrats en hel del och att ni har haft en fantastisk resa, det är väl ingen tvekan om den saken. Ser fram emot fler ljuvliga kommentarer och inlägg! Och Böttis.. Du kommer aldrig att kunna sluta blogga efter detta. Nu är du fast. Din homecoming-fest är förresten ganska hyfsat planerad just nu! Det ser vi fram emot.

2009-08-14 @ 21:02:17
Postat av: GG

Pappa Lennart skriver om LA och NY och att Björn tycker LA är för litet. LA är väl nästan lika stort som NY?! Jag är väl lite trög här på morgonen, tänkte inte på Landskrona utan LA i Kalifornien. Swartzeneggeer stämmer dig nog om du snor LA-förkortningen till Landskrona.

I övrigt har det varit mycket roande att idag både läsa Björns bloggar liksom Lennarts kommentarer. Tycker ni inte att Lennart ska göra slag i saken o börja kåsera på platser där betydligt fler personer än vi som läser Björns blogg, kan få bli roade?!

2009-08-17 @ 10:01:41
Postat av: Lina

Tycker definitivt att Lennart ska göra slag i den saken :-)

2009-08-17 @ 21:57:49
URL: http://linala.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0