Life is a rollercoaster!

Usch, ibland är allt lite jobbigt. Sen är det mindre jobbigt, sen är det lika jobbigt igen och sen...Ja ni förstår var det här leder.

Sen jag har kommit tillbaks till Darien har jag haft lite blandade känslor. Det är klart mestadels tycker jag förstås att det skulle varit oerhört skönt att vara hemma igen och jag har haft en hel del hemlängtan sedan i tisdags. Vissa stunder går det dock över och jag tänker att det är rätt skönt att vara kvar här i USA och att jag har en del till att uppleva.

Till exempel så kan jag idag meddela att jag har bokat min sista månad nu. Allting är klappat och klart, ska bara fixas lite fickpengar men det löser sig nog det med. Problemet är bara att jag får dra in på shoppingen lite. Fast lite insikt har jag nog fått och kommit fram till att jag inte behöver mer kläder. Ändå skulle det ju varit roligt med lite skor och annat. Ska faktiskt skriva i dagens inlägg vad jag tänkt handla så får vi se om jag håller det.

I alla fall, sista månaden är spikad och jag ska idag också meddela er mina planer (och datum) för den månaden.
Den 3 oktober lämnar jag Darien och New York då jag flyger till San Francisco. Där hinner jag utforska lite under dagen innan jag på söndagen påbörjar min spektakulära bussresa på västkusten. Fyra (eller fem) delstater och en massa städer och annat kul hinner jag upptäcka under den två veckor långa färden. Bussen går från San Francisco genom ställen som Los Angeles, Santa Barbara, Tijuana (inte för min del), Hollywood, San Diego, Grand Canyon, Red Canyon, Yosemite national park, Death Valley, Colorado River och en massa andra nationalparker, sjöar, öknar och städer innan den avslutas i Las Vegas den 18 oktober. Då har jag fått upptäcka fyra eller fem stater i Utah, Kalifornien, Arizona, Nevada (och Colorado). Fast jag är inte nöjd där, nej jag ska spendera en natt extra i Las Vegas. Sent på måndagskvällen (19) flyger jag sedan mot Washington D.C där jag landar på tisdagen (20 oktober) sen spenderar jag hela tisdagen i D.C, stannar över natten på något hostel och spenderar halva onsdagen (21oktober) i D.C innan jag tar tåget tillbaks till Stamford och Connecticut för ett sista avsked hos familjen. Alltså behöver ni inte räkna med att jag kommer hem före den 22 oktober i alla fall...Får se om jag avslöjar mer en annan dag.

Dagen idag har varit rätt skön trots allt, lite tv-spel, lite tv och lite sport har klarats av idag. Skönt nog kom vi ut ett tag idag och spelade lite baseboll och fotboll. Under senare eftermiddagn hörde sedan en kompis av sig till barnen och det blev bestämt att dem skulle sova där inatt så jag lämnade av dem och blev ledig lite tidigare än väntat. Har också skrivit lite läxa idag (ska ju på weekend kurs i helgen) men är ännu inte färdig. Har bara skrivit 2 av 5 sidor om mig själv, får väl skriva lite i bilen imorgon då jag är för trött idag. Dessutom måste jag sen skriva 5 sidor om något ämne relaterat till USA, tror det blir Yankees för min del. Nästa vecka måste jag dessutom sätta igång och skriva mitt CV.

Min planerade shopping för återstående tiden; En handduk, en resväska, en necessär, ps3-tillbehör, filmer, julklappar och presenter och det är allt. Givetvis blir det ju farligt om jag råkar passera någon rea men jag ska försöka vara stark.

Tar nog med mig datorn i helgen så ni får nog ett inlägg då med.

Otroligt roligt, som vanligt, att läsa min fars kommentarer idag. Måste ju dock meddela att jag inte alls tyckte Key West var för slött. Det var alldeles utmärkt för den tid vi spenderade där, hade med lätthet kunnat spendera fler dagar där. Lite irriterande att dem var hårda med leg dock, något som för övrigt gick smidigt under resten av resan. Däremot skulle jag aldrig kunna tänka mig och bo där så som jag gör här borta i Connecticut, nog inte många delar av Florida jag hade kunnat tänka mig att bo (förutom om jag blir delfintränare på sea world) i då det var hiskeligt varmt och väldigt dött på sina håll. Dock en helt underbar del att spendera en semester på.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Kan förstå att det känns lite tung nu Lillebror. Men, du får försöka att tänka på allt det positiva. Tänk så otroligt mkt roligt du har framför mig. Du får uppleva bra mkt mer än ngn annan här hemma!

& det är trots allt inte så lång tid till du är tillbaka i vårt fab L-a ;)

2009-08-14 @ 13:56:44
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Ser med stor spänning fram emot att se hur du klarar att hålla dig till denna förhållandevis lilla shoppinglista.

Du hade en tendens att kalla allt möjligt för souvenirer, vilket då gick att köpa utanför din s.k lista. Lycka till.

Själv skulle jag mycket väl kunna bo i Florida under våra sämsta 6 månader. Vi ska bara fixa tipset först.

2009-08-14 @ 15:32:18
Postat av: Lina

Livet är verkligen som en berg o dalbana. Behöver väl inte tillägga att det går fort nu, riktigt fort. Och vilken tur du ska göra! Bara den får ju en att stå ut (jag som är sk stadsbo) i en liten bonnahåla i många månader. (Syftar inte på Darien, bara ett exempel)

Och angående shoppinglistan, så lär du tyvärr inte lyckas? Är ungefär som att jag skulle säga att jag skulle sluta köpa skor. Det funkar aldrig, hur mycket jag än vill.

2009-08-14 @ 21:04:38
Postat av: Lina

Måste även tillägga att du har snyggat till dig ÄNNU mer på sistone Böttis. Hoppas det är tillåtet att säga så även fast vår relation oftast tituleras brorsyster-vänskap. Men du har verkligen snyggat till dig :) Saknar dig, det vet du.

2009-08-14 @ 21:06:31
Postat av: Fredrik

faktiskt inte jag som kom med den förkortningen:P

2009-08-15 @ 14:08:09
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: H A N N A - F O T O B L O G G

haft en trevlig dag ? (:

2009-08-15 @ 20:18:02
URL: http://vibyflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0