Lillebror, bli inte som jag när du blir stor.

Hej hopp.

Kör på ett tidigt inlägg idag.

Sitter på Panera Bread just nu, har precis skrivit färdigt min läxa från au pair helgen. Hade tänkt mig att skriva mitt CV idag också. Egentligen hade jag tänkt göra bägge delar imorgon men då det lovades en himla massa regn och storm här idag så skippade jag New York idag. Får ta det imorgon istället.

I alla fall, tog mig en skööön sovmorgon imorse och gick sedan upp och tittade på United-Arsenal. Mycket dramatisk match måste jag säga, slutade ju underbart dessutom.

Såg en liten stund på Yankees också innan jag tog tag i mig och promenerade bort til Panera Bread där jag varit kreativt de senaste timmarna. Skrev hela sju eller nio sidor om New York Yankees, beroende på storlek, trots att jag bara behövde skriva fem. Därför tog det också längre tid än vad jag tänkt så nu sitter jag här och funderar...

"Ska jag ta och käka något gott och dricka ännu en latté nu när jag ändå är här? Familjen är ju inte hemma ikväll ändå så"

"Eller ska jag vara ekonomisk och promenera hem igen och käka"

"Hmm, käkar jag här kanske jag kan klämma det där CV:et också, vilket jag inte gör om jag går hem, å andra sidan ska jag ju få mitt gamla CV skickat till mig imorgon, det kanske behövs som inspiration?"

Tufft val alltså, käka gott och tvingas plugga? Eller vara ekonomisk, käka tradigt och slappa?

Ah, pizza i frysen avgör, jag ska bege mig hemmåt nu och njuta av det tysta hemmet ikväll...
Behöver ju trots allt spara lite pengar nu, hade ju tänkt köpa lite julklappar i New York imorgon såå någon kär släkting kanske blir lidande för att jag käkar gott idag? Så kan vi ju inte ha det.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Lina

Nej så kan vi inte ha det.. hoost hoost. "ELLER VÄN" (LINA)

2009-08-30 @ 01:58:32
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Pappa

Är tyvärr oförmögen att hitta din CV, antingen har du gömt den väl eller så finns den inte kvar i datorn. Du får nog 'hitta' på en ny.

2009-08-30 @ 11:36:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0