Oh yeah, this is happening

Good evening.

Har nu bytat New York mot ett par lugna dagar i Key West. Dar emellan har jag ocksa hunnit med ett par underbara dagar i Orlando.

Jag har dessutom bytt min egen dator mot datorn har i lobbyn pa Casa Marina Resort, darav inga svenska bokstaver i dagens inlagg.

I sondags flog vi alltsa ner till Orlando och checkade in pa det mycket trevliga hotellet Internatinal Plaza Spa & Resort. Vi visste inte riktigt vad vi hade att vanta oss dar men hotellet var ju faktiskt toppen. Vi slogs av en enorm varme sa fort vi steg utanfor flygplatsen i Orlando och efter ett par hektiska dagar i New York valde vi darfor att spendera sondagen och mandagen vi en av de tre poolerna pa hotellet. Drinkar, pool och sol kan val aldrig ga fel? Pa tisdagen blev det sedan dags for sea world, bekvamt nog sa la vart hotell pa gangavstand till sea world, sa vi gick dit. Dar fick hela familjen en hel del rejala intryck. Deras shower var sa fruktansvart maktiga och imponerande. Den forsta showen vi sag var en delfinshow och hela familjen lamnade den showen tarogda. Helt galet bra. God mat, god dryck, enorm varme och fler harliga shower sags ocksa under tisdagen.

Pa onsdagen tog jag och syrran oss till ett badland som tillhorde sea world det med. Efter att ha plojt igenom det med sa tog syrran sig tillbaks till hotellet medan jag tog mig till sea world igen for att aterigen fa se den underbara delfinshowen men aven for att aka den basta berg och dalbanan jag akt i hela mitt liv och for att klappa och mata delfiner vilket var helt underbart det med.

Imorse (torsdag) hamtade vi sedan var hyr-bil och inledden den sju timmar langa korningen fran Orlando till Key West. Strax innan 18 checkade vi in pa vart andra Waldorf-hotell, casa marina resort. Ett helt underbart hotell som ligger precis nere vid vattnet med privat strand. Nu sitter jag har och vantar pa att ovriga familjen ska bli klar innan vi gor Key West osakert. Key West och de ovriga florida oarna kan jag inte jamfora med nagot annat, fruktansvart vackert och inte likt nagonting jag sett forutt.

Hela denna resan har i alla fall varit helt underbar och helt oforglomlig, fran lugna Darien till hektiska New York till varma och aventyrliga Orlando och nu vidare till otroligt harliga och lugna Key West innan vi avslutar i Miami

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Faster

Roligt att höra av er igen, låter som en fantastisk resa och upplevelse. Fortsätt njut och ha det bra.

2009-08-07 @ 14:11:39
Postat av: Lina

Låter som en helt fantastisk resa. Jag är avundsjuk på er. Njut nu av den sista delen!

2009-08-08 @ 12:06:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0