Rescue Blue

God morgon!

Inte många gånger jag skriver god morgon i bloggen.

Idag kan jag dock göra det då klockan bara är 08:34 här borta i Miami. 07:35 idag lyfte familjens plan mot Boston efter ett lite sorgligt farväl vid gate D23. Fast nu är det ju inte så lång tid kvar så det behövde ju inte vara särskilt sorgligt. Ungefär två månader then I´m back.

I alla fall, kvar lämnade dem mig. Här sitter jag helt ensam på Miami International Airport och åtminstone denna del av flygplatsen som jag sitter på (också gate 23) kan nog kvala in bland de segaste terminalerna i flygplatshistorien. Här händer verkligen inte mycket så då passar jag på att blogga. Mitt flyg går nämligen inte förrän 10:55. Dessutom är dem nog inne på att irritera mig också då jag inte sov mycket inatt. Är sjukt trött och givetvis ska dem sätta igång en massa otroligt högljudda alarm hela tiden.

Nog om flygplatsen.

Vår sista eftermiddag i Miami igår var verkligt underbar. Mycket mycket trevligt var det. Vi hade ju träffat en snubbe vid poolen på hotellet som kände några svenskar eller vad det var. Han berättade för oss vad vi borde göra och skickade med oss en liten färdplan. Vi bestämde oss för att följa den och tog oss till Miami Beach/South Beach där vi promenare bland lite trevliga gator med massa shopping och restauranger innan vi tog oss ut vid havet där vi också gick en sväng. Där tog värmen sedan kål på oss och vi bestämde oss för att ta oss till nästa punkt på färdplanen. En taxiresa senare hade vi tagit oss till mycket mysiga Port of Miami. Alldeles intill vattnet med en helt fantastisk utsikt satte vi oss sedan ner på den mycket trevliga Smith & Wollensky. Där åt vi sen ännu en fruktansvärt god och trevlig middag. Till och med jag, lilla bötte, drack rödvin till maten. Laxen jag åt gick inte att leka med. Helt grymt god.

Imorse checkade vi alltså ut från Mandarin Oriental och sedan skedde vårt avsked här på Miamis flygplats. Imorgon är allt tillbaks som vanligt, känns väl lite tugnt idag men jag kommer nog rätt fort in i rutinen igen och där är ju mycket som händer den närmsta tiden. Egentligen har jag inte mer än resten av augusti och hela september kvar. I början av augusti ska jag på busstur i Kalifornien (bokad nu) och sen blir det ju hemkomst.

Fick förresten ganska nyligen fotografera en kille när han stod och tittade på flygplanet utanför. Då tänkte jag "E du här eller?!"

Hoppas förresten inte att det är mitt plan här utanför, dem står nämligen närmre 20 personer och undersöker det planet...

Ha det bra!

Ska väl försöka slänga upp lite bilder här en dag. Har fotats över 1000 bilder under resans gång så något trevligt borde jag hitta

Kommentarer
Postat av: Faster

Ha nu en bra tur tillbaka till Darien, som sagt så ses vi snart. Två månader vid denna årstiden är ingenting, snart är du tillbaka i "lilla LA" igen. Sköt om dig.

2009-08-11 @ 16:51:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0