"VARFÖR KAN VI ALDRIG ÄTA KINAMAT!"

God kväll.

Som jag skrev igår så var helgen fruktansvärt roligt, mycket mycket rolig till och med. Skrev ju att jag skulle berätta lite mer så det får jag väl göra.

Som vanligt var där ju en massa dryga tyskar, men denna gång också ett gäng jobbiga brudar från Australien. Detta gjorde inte mig så mycket då jag träffade en himla massa sjukt roligt folk som varken var dryga eller jobbiga. Så därför hade jag en grym helg, givetvis många svenskar som var med i den grymma gruppen av grymma människor men även lite andra nationaliteter. Min svitkamrat (vi hade en svit och inget rum vilket vi berättade för alla) var också skittrevlig och han var ju ändå från Österrike :) Vi hade en massa skoj tillsammans denna helgen.

Under helgen har jag lärt mig att göra glass som vi sedan skakade tills den blev som glass, jag har nattbadat i sjön och simmat längre än vad jag borde vågat, där kunde ju till exempel varit ormar i vattnet. Jag har paddlat kanot, lekt lekar både under lektionerna och på fritiden. Jag hade ju kära Anna och Ida från au pair skolan med mig så då fick vi givetvis köra en repris på karusellen. Jag har åkt med en riktigt knasig och framför allt arg förare (tysk), jag har varit gift, jag har sovit för lite, jag har legat ute i gräset under bar himmel i typ en timme och tittat på meteorregn/stjärnfall (kalla det vad ni vill). Jag har spelat hjälte i en pjäs, jaa jag var hjälte och fick "pussa" en äcklig "manboy" från australien och jag fick dessutom stryk av skurken (som var en kille från au pair skolan, där han hånat mig och jag trodde nu på revansch men icke) och svimmade. Ärligt talat, vilken hjälte får stryk av skurken och svimmar? Det är meningen att hjälten ska vinna. Jag ställde upp som frivillig för okänt uppdrag vilket slutade med att jag fick sitta i en stol mitt i salen framför 100 andra medan tre andra killar (lärare) sjöng kärlekssånger till mig (så som man ser på film) och cyklat för första gången sen oktober.
Detta är en del av vi gjort i helgen, mycket trevligt som sagt. Efter att själva weekendkursen var över och vår tyska chaufför släppt av oss så avslutade vi helgen med en bio (jag och min svitkamrat, och våra svitgrannar Taylah (ausutralien, inte en av de jobbiga och irriterande) och Martina (svensk). Inte direkt någon bra film (kommer inte ens ihåg vad den hette, goods nånting) men trevligt ändå. Synd att min svitvän åker hem om två veckor.

Idag var det jobb igen, jobbigt var det dessutom då jag var trött och jobbade länge. Dessutom med en extra unge i huset då familjen har besök denna veckan (barnet från en familj som min familj känner). Har varit lite långtråkigt faktiskt med lite gnäll och mycket tid inomhus trots det fina vädret. Var ute och sålde lemonade var vi i alla fall. På kvällen, efter maten var det helt ok faktiskt, nästan roligt. Då delade jag nämligen med mig av lekarna jag lärt mig i helgen.

Bilder från helgen har jag tyvärr inga (ännu). Däremot har jag lovat mig själv att snart lägga upp bilder på facebook från min resa med riktiga familjen.

Ha det!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Har börjat fundera på dina rubriker. Den italienske skulle kunna vara min egen, men kina-maten ?

Det låter som en sjukt rolig, förlåt Nille, helg. Spela apa passar dig som hand i handsken. Vad har du emot tyskar ? Ni brukar skylla det mesta på oss stackars föräldrar men motviljan emot tyskar har vi inte byggt upp. Skulle inte din värdfamilj till Dallas, eller har jag drömt igen ?

Lite käckt att ML:S lillebror spelar i superallsvenskan, han är 3 år yngre än dig. Du får allt sätta fart på fotbollskarriären när du kommer hem. Nu räknar vi ner.

2009-08-18 @ 10:01:33
Postat av: Lina

"jag har legat ute i gräset under bar himmel i typ en timme och tittat på meteorregn/stjärnfall" Ensam eller är det något du vill berätta för mig?



Ja som din far redan nämt så går det bra för Malins lillebror. Attans att ni inte lät mig satsa!!! Jag har ju kämpat ungefär hela gymnasietiden. Och detta är tacken. Nåväl, det är kanske inte försent?



Fast undrar vad Linus M skulle säga om det :-)

2009-08-18 @ 14:03:35
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lina

Du får nöja dig med det svaret tills vidare :-)

2009-08-18 @ 15:14:53
URL: http://linala.blogg.se/
Postat av: Lotta

Bötte nyfiken i en strut. Ang. Linas väska så kommenterade jag i hennes blogg att jag tyckte en väska som hon köpt var väldigt snyggt. Du vet jag & väskor.. Svårare än så var det inte :)

Man får ju hålla koll på Linas blogg för att kunna hänga med i ert kommenterande :)



Ohyes. Nytt sovrum på gång hos mig.. ngt får man ju slösa pengarna man inte handlade upp på :)



Låter för övrigt som att du hade en otroligt rolig helg!



Nej nu ska jag njuta av en film & sista kvällen man kan vara uppe sent.. ångest!

2009-08-18 @ 20:39:35
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0