Welcome to Miami

Så, då var sista dagen i Key West också gjord.

Jag tog mig ner till poolen i förmiddags lite senare än alla andra igår. Hittade en härlig hängmatta under palmerna och där spenderades sen resten av dagen. Med lite uppehåll för något spel med pappa och lite bad i både pool och hav.

På kvällen åkte vi sedan in till den gamla delen av Key West igen och satte oss på samma trevliga restaurang som igår. Jag och syrran var ju tvugna att äta en favorit i repris så vi beställde in den löjligt goda mandelbakade brieosten med tillhörande sallad. Trots att hela familjen sen var riktigt mätt så kunde vi ju inte hålla oss från att beställa in två bitar key limepaj. Det är ju en specialare här på Key West och man kan inte lämna ön utan att ha provat den. Tur var väl det att vi beställde en sån. För fy för kattsingen, den pajen var ju lika löjligt god som brien.

Efter restaurangbesöket åkte vi sedan tillbaks till hotellet och resten av familjen satte sig och drack lite vin nere vid havet medan jag tog mig ett dopp i poolen.

Efter en hel del tvivel och halv så blir det Miami imorgon ändå. I vanlig Wikströms anda så ska ju inget fixas förrän i sista minuten så vi hade ju inte fixat bilen till morgondagens tripp innan. Nej det skulle vi göra idag. Jag och far gick upp på rummet och började ringa lite bilbolag. Efter att ha ringt en 5-6 stycken och samtliga sagt att alla bilar var slut började lite panik sprida sig och det gick så långt att pappa började räkna på vad en taxi skulle kosta. Som tur var hade vi inte mamma med på rummet. Hon hade nog svimmat då. Istället tog jag tag i det hela och lyckades hitta en buss med plats för fyra, men fy vad oroligt det var innan den blev bokad, det var nära att vi fastnade här. Så nu kommer vi nog till Miami på bästa möjliga sätt då pappa nog inte ville köra från början.

Jaja, det blev ju Miami till slut ändå så nu får jag väl sova en stund så jag är pigg imorgon...

Mycket intressant hotell då, Mandarin Oriental, fem-stjärnigt (kanske ända gången man bor på fem-stjärnigt) så då måste man ju vara pigg...

Tjing

Inte att förglömma...Yankees prylade Red Sox idag med, tre raka segrar mot stinking sox nu, underbart...

Postat av: Faster

Jag säger bara en sak, ingen resa utan att det ska vara lite chanstagning och som vanligt så löser det sig ändå. Ha det skönt de sista dagarna på er tur, för oss härhemma går allt tillbaka till vardagsgängerna igen i morgon. Men, men det känns helt ok, semestern har varit både avkopplande och nyttig för kroppen, ha det så bra. (Ingen storvinst på hästarna, annars hade det varit läge att stanna längre, en vinnare tog hem lite drygt 19 miljoner) Det är bara att komma hem och spara ihop till en ny tur. Sköt om er.