Ännu en dag i Darien...

Jaha, då var det måndag igen, snart är denna dag också över och imorgon har jag varit här i två veckor. Känns som att jag kom typ igår...

Det har varit en normal dag idag, hjälpte barnen imorse. Var ledig några timmar under vilka jag passade på att köra till biblioteket, köra till circuit city och best buy för att spendera lite pengar.
Dessutom försökte jag hitta en frisö här i Darien men det var lättare sagt en gjort, jag hittade till slut två stycken men de var hade båda stängt. Tydligen vanligt för frisörer att ha stängt på måndagar.
Till slut hittade jag en tredje frisör, även han hade stängt men jag fick iaf bokat tid till imorgon...

Han frågade mig hur jag hittade honom, om någon hade rekommenderat mig eller vad?
Jag svarade att jag inte är härifrån så jag har bara letat utan någon direkt tanke om hur, var eller liknande...
Då frågade han var jag kom ifrån och när jag sa "sweden" så svarade han på svenska var jag kom ifrån i Sverige.
Lite coolt att jag lyckas få tag på en svensk frisör faktiskt...

Sedan kom barnen hem och jag krossade dem i basket idag igen innan de gjorde läxor medan jag gjorde mat. Troligen den mest avancerade maträtten jag lagat i USA. Jag stekte lammkotletter, eller lammrevben till barnen och kokade pasta.
Förra veckan så fick jag gjort min kyckling förresten, även om jag förstörde de första så handlade John nya kycklingfiléer och jag lagade baconlindade kycklingfiléer fyllda med ost...

Barnen hade sedan fotbollsträning ikväll, fysträning och dem fick faktiskt springa rätt rejält...
Mycket sjukt att se hur dem gjorde i princip exakt samma övningar som vi brukar köra på exan med coach Dick...
Jag saknade för övrigt coach Dicks träningar när jag såg denna träning, detta trots att det bara var fysträning...

Nu väntar jag på att middagen ska bli klar och sedan blir det tidig sänggång för jag är trötter...

För alla er som vill se bilder från NY får jag ännu en gång beklaga.
Jag är inte helt säker på när jag tar mig till NY nästa gång, kanske i helgen, kanske inte...
I vilket fall som helst så har jag fortfarande inte hittat min sladd till min kamera och då kan inga bilder föras över till datorn....

Ciaooo

Glömde nästan att jag tänkt publicera en bild för er.

Igår hittade jag en trevlig bild på internet, först kunde jag inte komma på vem det likna sen slog det mig.
Se efter för er själva...


Vad gör en yngre och glad(are) morbror Thomas (till höger) tillsammans med skådespelaren Pat Robinson?

Kommentarer
Postat av: pappa

Jag kände varken igen Thomas eller den andre,

men det är väl fullt normalt.

Det var ju skönt att du börjat sätt alite sprätt på pengarna igen, vi började bli lite oroliga i hemmet.

Morötter, museum, avancerad matlagning coh slutshoppat.

Det hade blivit för bra,

2009-02-03 @ 08:07:30
Postat av: Sis

Han heter faktiskt Robert Pattinson Bötte :)



Haha. Håller med Pappa. Allt det där hade blivit för mkt.



Just nu ligger din syster hemma i influensa, det är alltså vansinnigt synd om mig!

2009-02-03 @ 13:38:30
Postat av: Mamma

Det tar sig med matlagningen. Vi får väl se vad du kommer att sno ihop till din kära familj när du väl kommer hem. Du har ju ett antal månader att öva dig på. För övigt är det skönt att läsa att du trivs så mkt bättre i denna familjen. Kanske inte bara familjen stället också.



Sköt om dig Mamma

2009-02-03 @ 16:40:38
Postat av: Moster

Ha ha ha ja vissa likheter kanske men Thomas är ju så klart snyggare om han slälv får säga det! :-)

Cecilia

2009-02-03 @ 22:34:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0