Den fulaste flickan i världen

Håkan Hellström och "den fulaste flickan i världen" får stå för dagens låt. Jaa visst har jag mina idéer om hur jag kopplar denna låt men det vore ju lite fult av mig att skriva det här.

Jag måste börja med att beklaga mig lite.. Jag är helt slut, förstår faktiskt inte riktigt varför för jag sover bra och hyfsat mycket även om det blev lite senare igår. Jag har mina misstankar om att besöket i huset tar rätt hårt på mig för jag är mer psykiskt trött än fysiskt trött..

Inte bara jag som är trött på besökarna, John och Madonne behöver nog lite utrymme, de har ju med två veckors uppehåll haft besökare i huset sedan början av December. Barnen är också rejält trötta och stressade över att ha detta besök här. De har varit sjukt tjuriga idag och alla behöver nog bara en lugn dag vilket vi förhoppningsvis får nästa vecka då besökarna lämnar på söndag.

Fler åsikter än vad den kvinnan har får man nog leta efter alltså. Lägger sig i allt, allt, allt och allt. Dessutom är de såna som kommenterar om allt möjligt gärna andras barnuppfostran men sen kan dem inte riktigt följa det själv.

Idag hjälpte jag som vanligt först barnen men slapp att köra dem till skolan. Å andra sidan fick jag köra dit ändå eftersom att Jack glömt sin "lunchbox" Efter min frukost och efter att jag duschat så körde jag till banken sen vidare till mataffären för att handla vad jag behövde för kvällens middag. Hem igen och då skulle jag bara lämna av varorna för att direkt köra iväg på en lite egen utflykt till Marshalls, behövde lite egen tid. Tyvärr visade det ju sig att vårt kära besök ville följa med för de ville ju också till Walmart som är en fruktansvärt tradig affär (sjukt stor, säljer mestadels mat men även lite annat strunt). Jaja jag var ju lite förvarnad om detta så därför sa jag klart och tydligt att jag ville lämna vid tio, möjligtvis strax efter tio. När jag kommer hem och är redo att sticka igen är klockan 10:07, eftersom att ingen av dem var klara då utan till och med var i duschen då så fick jag vänta ett litet slag och inte förrän 10:31 lämnade vi huset. Då hade jag nog ändå sagt till dem 10 gånger att jag skulle köra strax efter tio. Madonna sa till mig att jag kunde be dem ta en taxi men jag orkade inte starta något. För besökarna tror nämligen att jag är deras au pair och att jag ska köra dem överallt, diska efter dem, plocka undan efter dem, laga mat åt deras dotter etc. etc.

Iväg kom vi iaf men jag fick ju inte direkt någon shopping-ro när deras dotter sprang efter mig genom hela affären och skrek BOOON! Jo helt sant är det. Hon sprang från sina föräldrar till mig och skrek, skrek, BOON hela vägen. Sen vände hon direkt och skrek MAAAMMY hela vägen tiillbaks och upprepade detta en himla massa gånger. Det gjorde att jag inte orkade leta särskilt länge. Jag hittade ändå en Original Penguin-piké för otroliga 20 dollar men ännu mer otroligt är att jag avstod den. Vi körde sen till deras Walmart, de fick vad de ville och efteråt lurade jag in dem i en annan affär medan jag tog en titt hos T.J Max som är en affär lik Marshalls. Där hittade jag faktiskt en skön tröja, den var mestadels skön men givetvis också snygg. En brun Original Penguin typ "jacka". Inte jacka heller men jag kommer inte ihåg vad det heter. En tröja med blixtlås hela vägen lite likt en kofta eller cardigan fast med blixtlås så alltså inte en kofta eller cardigan. Mysig var den iaf och så var den ju en penguin.

Väl hemma igen inväntade jag bara pojkarna, rymde ut ett litet slag till uppfarten och spelade basket, mest för att få lite lugn.

Pojkarna kom hem och efter att jag börjat med dagens middag så begav vi oss sen till skolan för att springa lite med Ace. Hem igen och där fortsatte jag med middagen. gjorde först barnen innan jag började med min egen. Kycklingfilé i limesås skulle jag tillaga till resten av huset fråntaget barnen idag. Middagen blev faktiskt bra, ingen svår rätt att laga men jag är ändå imponerad av mina matkonster trots att kycklingen blev lite seg. Precis som Lina säger så är jag ju nästan lite huslig av mig numera. Tyvärr blev inte min glass särskilt bra idag heller. Jag har helt enkelt fel recept och även är mina nyckelingredienser inte helt i form. Idag smakade inte min saffran så mycket som den borde. Det var ju inte vanligt saffran"pulver" utan saffrantrådar typ. Blev hyfsat iaf.

Förlåt för att det blev ett långt inlägg idag men det har varit en lång vecka och jag behövde nog skriva av mig lite. Nu när det ändå är så långt så kan jag ju lika bra fortsätta med två andra saker jag haft i åtanke för detta inlägg.

Först: Herregud vilket kap jag kommer vara för den tjej som anser att jag har rätt utseende och personlighet, Jesus. Det saknas bara en hantverkarkurs för att jag ska ha hela paketet. För precis som Lina kommenterar så är jag nästan numera huslig. Och Vad mer kan en tjej kräva än en kille som kan tvätta, städa, laga mat, bryr sig om inredning, älskar shopping och tänker bli svinrik?
Ja jag kan ju inte komma på något iaf...HAHAHA (denna del om "drömmannen" bör väl läsas med lite ironi)

Second: Jag kom också att tänka på att mycket kommer vara annorlunda när jag kommer hem. Till exempel kommer jag, efter en ovanlig uppgörelse för min del, inte veta vad vi har för bil. En ny bil kan ju vara på ingång nu och jag har sagt att jag inte vill veta något om den.
Dessutom kommer huset hemma se annorlunda ut efter att en liten nätt fuktskada inträffat i huset. Som jag förstår det så kommer jag ha nya golv och lite nya färger i mitt rum/mina rum.
Hallen och kanske även matvrån kommer också ha nya färger och golv. Klädkammaren likaså. Gör det lite extra roligt att komma hem.

Jaja, godnatt på er. Imorgon väntar NY för min del om vädret håller.

Jag glömde ju för guds skull berätta om det roligaste idag. Jag fick brev. Från mormor som gratulerade mig på födelsedagen, som i och för sig inte är förrän nästa vecka men det visste ju hon. Brevet var för snabbt bara. Det var jätteroligt att läsa vad hon skrev även om jag hade stora svårigheter emellanåt med att läsa den väldigt lilla skrivstilen.
Får väl ta och svara henne en dag. Man tänker ofta på sin familj och sina närmre vänner när det är lite ensamt här. Det är nästan lite lätt hänt att en sån som mormor hamnar lite i skýmundan. Jag vill ju bara säga att mormor, trots att mamma, pappa och syrran får mer tanketid än henne, betyder oerhört mycket för mig. Det är en underbar person som jag älskar väldigt mycket och jag kom idag på hur mycket jag saknar henne. Jag brukar ju i och för sig tänka på den dagen då jag återigen får äta världens godaste köttbullar.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Alla läser inte din blogg, alla kommenterar inte din blogg, men det är väldigt många framför allt på jobb som undrar hur det är med dig.

Tänk på att lika roligt som du tycker att det är med kommentarer, lika roligt skulle en del förutom Mormor tycka att det var med ett kort litet vykort.

Vykortet behöver naturligtvis inte va kort, mer skriften.

T.ex Faiveley (Bengte o co), Mats granne, Farmor o Farfar o.s.v.

2009-02-28 @ 11:07:34
Postat av: Tess

vill bara tacka för alla kommentarer jag får i min blogg :)

Är jättetacksam för att du kommer å kikar in hos mej..

å du ha en toppen dag



kram :)

2009-02-28 @ 12:56:14
URL: http://misstessan82.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0