Forget Me

Dagens låt blev Forget Me med Leona Lewis. Det är idag rätt lätt att tolka den låttiteln. Jag undrar dock om låten inte heter Forgive Me egentligen...I alla fall, det står Forget Me på mitt Itunes så jag kör på forget me.

Idag har jag nämligen bara velat glömma gårdagen i New York, det var ju en sådan trevlig upplevelse att jag har längtat tillbaka som attan och jag vill bara dit nu på studs igen. VÄRLDENS UNDERBARASTE STAD, alternativ VÄRLDENS MEST UNDERBARA STAD. Tycker det är lite skitsamma, det ena sättet känns bättre än det andra vissa gånger och vice versa. Vad som är det 100% korrekta vet jag faktiskt inte.
Känner dock att jag skulle kunna tjäna minst fem gånger så mycket och ändå inte kunna släcka min begär i staden men för att göra det lite bättre kanske jag får bestämma mig för att endast åka dit varannan vecka. Kan jag då hålla lite i min lön så kan jag också spendera mer pengar i NY:D Just nu har jag en del jag vill köpa (som inte är kläder) samtidigt som jag återigen blivit biten av (kläd)shoppingdjävulen. Det är alltså lite lurigt det här med hur jag ska spendera min inkomst. Kanske får jag till och med spara, typ 50 dollar i veckan, då har jag fortfarande en del att shoppa för samtidigt som jag kan använda de sparade pengarna till något nyttigt/nyttigare än kläder iaf, så som att resa sista månaden till exempel. Skulle jag sen inte resa sista månaden så kommer jag ju kunna shoppa som en tok sista veckorna...

Eller så får jag helt enkelt bara göra upp en budget och planera vad jag ska köpa vecka för vecka och hålla mig till det. Så som det är nu kommer inte funka helt iaf, eller jo varför inte förresten. Min poäng är iaf att jag har nu 12 dollar kvar på kontot och får inte in min nästa lön på kontot förrän på lördag. Denna veckan är ju rätt lugnt för barnen har lov så jag kommer jobba mest hela dagen, men skulle jag andra veckor vilja göra något under dagarna så blir det ju svårt. Därför kan det vara lättare om jag får en lön, spendera en liten del av den och när jag får nästa lön så kan jag åka till NY...När jag då har mer pengar med mig till New York så behöver jag ju inte spendera allt samtidigt som jag kan spendera mer än bara en lön...Smaaaart!!!

Nu är det inte bara min familj som planerar ett besök till staterna. Malin P och hennes syster tänker nog också komma på besök, dessutom kommer kusin Martíiin i Maj och även Fredrik och Fredrik vill besöka mich. Väldigt skoj.

Ja förutom att ha längtat till The Big Apple har jag alltså inte gjort så mycket idag, jag har haft sovmorgon, jag har tittat på fotboll (Derby-United och Milan-Inter) sen har jag också spelat monopol med Jack idag igen eftersom att vi aldrig blev klara igår. Vi blev faktiskt inte klara idag heller. Jag har ätit en god middag med hela familjen och nu tänker jag sova för gud vilken hemskt tidigt morgon jag har imorgon. Barnen ska spela fotbollsturnering och vi måste lämna här strax efter 06:00. Det värsta av allt är att det faktiskt är frivilligt för mig att följa med och jag väljer att stiga upp i gryningen för att se 11-åringar spela fotboll. Ni kanske reagerade på att det var frivilligt, ja fy för sören, det är helt andra regler på östkusten än i centrala USA...

Godnatt
Här kommer ytterligare någon bild för mina läsare eftersom att jag är så duktig.

The exterior of the Mandarin Oriental Miami by night


Mandarin Oriental Hotel i Miami

Kommentarer
Postat av: Pappa

Går man upp frivilligt klockan 6 i din ålder har man alla förutsättningar att bli en bra ledare.

2009-02-16 @ 08:59:19
Postat av: Lina

håller med far din Böttis. Jag saknar dig. Tomt här hemma! Våra mammor hade tydligen träffats för några dagar sen, tänk det skvallret :-) Hade gärna också kommit till NY och dig, men New Zeeland, Australien och Thailand hägrar.... Kom dit :)

2009-02-16 @ 10:31:04
Postat av: Lina

Och förresten, jag läser din blogg vaaaaarje dag! Ska jag kommentera i din får du allt kommentera i min ;)

2009-02-16 @ 10:31:31
Postat av: Malin

"samtidigt som jag återigen blivit biten av (kläd)shoppingdjävulen", haha det var ett nytt uttryck det! CrazyBear

2009-02-16 @ 12:14:13
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Pappa

Lina har naturligtvis rätt, man måste ge för att få.

2009-02-16 @ 17:08:29
Postat av: Lotta

Tänkt så lätt shoppingdjävulen bet tag i dig igen, den är allt en lömsk f*n den. Men, det är bra om du åker in & rekat av NY.. så du vet var vi ska gå när vi kommer på besök.

Nästa gång tycker jag att du ska fokusera på affärer som din kära syster skulle kunna gilla :)

2009-02-16 @ 20:15:49
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0