Queen Of Apology

Det blev alltså dagens låt, queen of apology.
Vet faktiskt inte hur jag ska tolka det.

Idag har varit en rätt skön, bra och rolig dag trots att jag steg upp 05:45...
Galet!

Barnen spelade sin fotbollsturnering idag och jag var frivilligt med som stöd, en turnering med fyra lag i deras åldersklass. Ja fotbollen är underlig här i staterna. Det började bra med vinst i första matchen, sedan blev det två saftiga förluster (11-0 och 6-2). Det betydde att man fick spela en tröstmatch om "tredjepriset" mot det lag man slog i första matchen. Då vann man igen. Bröderna Jarret stod för en bra insats måste jag nog säga, Jack gjorde en assist till sin bror, sen sprang de mest och kallade på bollen i sjukligt fria positioner men deras lagkamrater var lite väl individuallistiska. Jag kan väl också tillägga att inget i laget förutom typ en kille som är ganska bra faktiskt håller den klass jag förväntat mig för att spela i ett lag som Everton. Utan att skryta så kan jag väl säga att om dem spelar i Everton så hade jag själv och de flesta jag spelat med genom åren kunnat spela i Manchester United. Vår bästa uppställning i Landora på den gamla goda tiden hade utan större tvekan vunnit denna turnering om jag får säga mitt.

Skönt nog fick jag lite sömn i det väldigt trånga baksätet i saab cabben på vägen hem. Eftermiddagen spelade jag lite mer monopol med Jack, efter tre dagars spelande har jag nu Jack i ett litet hörn med mina 100 miljoner dollar på kontot. Ja här spelar man med kreditkort istället för sedlar. Sedan lekte vi lite utomhus och spelade lite tv-spel.
Nu står snart maten på bordet, fisk idag...Efter maten ska jag på födelsedagskalas hos en annan au pair här i närheten. Får väl se var detta slutar. Det är lov i staterna precis som i Sverige just nu så jag jobbar längre dagar nu men jag får ju en liten belöning då familjen sticker på en liten semester till Washington torsdag-lördag. Tyvärr kunde jag inte följa med eftersom att de sju sätena i bilen är upptagna. Kommer nog fler chanser dock.

Jaja jag tackar för mig idag. Blev lite bråttom här nu ikväll så det blev ett snabbt inlägg idag...
Ciao

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är med visst vemod jag läser din kommentar om vårt Landoralag, det var på väg att bli riktigt bra.

Tyvärr finns ingen av dessa lirare kvar i BKL.

2009-02-17 @ 09:00:58
Postat av: Lotta

Nej då går det ju inte, jag är tyvärr inte lika fancy som du är.. som du kanske vet :) Men jag ska se, du behöver nog bara kolla upp en butik till mig.

2009-02-17 @ 19:02:17
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0