Square One

Dagens låt blev Square One, en mycket trevlig sång. Givetvis är den trevlig, trots allt gjord av Coldplay.
På tal om Coldplay så dök där upp lite nytt hopp idag, jag kommer ju med största sannolikhet att missa deras konsert i Stockholm i augusti. Något jag är mycket besviken över.
Det "braiga" är då att dem slänger in några USA-spelningar också. Tyvärr inte speciellt nära Darien men det går ju att fixa, massachusetts är inte för långt bort.

Det är alltså tre konserter jag gärna ser här inom den närmre framtiden. Coldplay, The Killers och Glasvegas.
På tal om framtiden så leder det in mig på en annan liten tanke. Jag funderar väl rätt ofta på framtiden men nu sen jag kom till USA har jag funderat ännu mer på framtiden. Det är väldigt ofta som jag funderar på hur det blir att komma hem igen, hur min vardag ser ut här om någon månad, hur det blir att träffa min familj igen, shopping, hur Florida är etc. Med tanke på dagens låt och dessa tankar om framtiden kan man nu, som alltid, ta till Coldplays underbara textrader och säga "The future is for discovering"

Hmm, efter att nog ha gjort en toppnotering i antalet kommentarer idag så kan jag väl ändå inte sluta blogga...

Jag vet att ni vill se foto, tro mig jag vill också se foto. Det går ju tyvärr inte så bra när jag inte kan lägga in bilder på datorn. Har nämligen fortfarande inte hittat min sladd till kameran, vilket är mycket irriterande och därför får jag kanske köpa en ny kamera istället. Fast det kan ju bli svårt nu när jag återupptäckt shoppingens härliga känsla. Moster Cecilias kommentar om att jag kanske tröstshoppade i Minnesota stämmer nog. Där behövde jag lämna huset för att inte bli tokig vilket jag inte behöver här. Inte sagt att jag kommer sluta shoppa när jag är här för det...

Dagen har precis som ni nog gissat varit sig lik idag. Imponerande nog så stannar jag nog faktiskt uppe 9 morgnar utav 10 istället för att somna om efter att jag kört barnen till skolan. Även om det var rätt varmt idag så förstörde blåsten det. Det blåser rätt rejält här idag och då blir det ju också lite kallare. Igår hade vi för övrigt 15 grader plus och sol, annat än Minnesota det. Nästan så att jag valde min vårjacka när jag promenerade och hämtade ungarna.

Annars har dagen mestadels bestått av att titta på när barnen spelar diverse tv-spel.

Något som oroar mig är att min handled gjort väldigt ont de senaste dagarna, idag har den nästan gjort löjligt ont. Jag vet inte var denna smärta kommer ifrån men jag får den rätt regelbundet, typ varannan, var tredje månad. Så har jag den i några dagar, någon vecka kanske sen går den över. Nötterna på vårdcentralen trodde att det är någon inflammation av något slag men dem gjorde inte så mycket åt det. Igår när vi spelade basket tog jag emot bollen med den skadade handen och det kändes nästan som när jag bröt min andra handled. Undrar var detta mystiska kommer ifrån bara.
Som grädde på mosen har mitt knä också gjort väldigt ont idag av någon annan mystisk orsak.

Som tröst för detta inlägg där jag mest babblar på, samt för brist på bilder ska jag se om jag hittar någon intressant bild på datorn...
Jag efterfrågade en bild där jag sitter på golvet på mcdonalds i NY för detta syfte men den verkar sorgligt nog vara försvunnen.
Någon bild hittade jag iaf,

Titta bara så roligt man kan ha på ett hotellrum.



Gissa vem det är som får plats i denna lilla miniatyr-barnstol på ikea?


Gissa vart han tog vägen nu?

Kommentarer
Postat av: pappa

Du funderar på att köpa en ny kamera, går det inte bara att köpa en ny sladd ?

Expert har väl en som vi kan skicka över i ett vanligt brev, det borde gå på ett par dagar.

2009-02-13 @ 09:30:59
Postat av: Björn

Skicka på

2009-02-13 @ 14:56:28
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Sis

Skönt att du tänker fortsätta blogga Böttis :)

Framtiden ja. Vem funderar inte på den? Du är iaf ung & har hela livet farmför dig.. tänk på mig.. jag är för fasen snart trettio ;)



Ang. bilder så tycker jag att du får lösa det på ngt vis.. även om jag såklart gillade dessa bilder.. spec den översta.. vilken mästerfotograf kan ha tagit den tro?



Ikväll ska jag hem till Carro & käka tacos.. så gott det ska bli :)

Hoppas du får en fin Fredag bror!

2009-02-13 @ 16:28:48
Postat av: Faster

Måste bara först kommentera din systers inlägg, jag är över femtio och funderar fortfarande över min framtid, så tänk så lång tid ni har på er. Framförallt glöm inte att njuta av er framtid och hur mycket roligt ni har framför er! Sen till kamerasladden, hade jag inte stoppat Leif hade han resonerat som du gör fast i bilfrågan. Varför köpa nytt bilbatteri om man kan köpa ny bil?, men som tur är så finns det nya batteri (kamerasladdar) att köpa.Om inget annat så bör det bli billigare och pengarna kan säkert komma till pass om inte innan så när familjen kommer och hälsar på. Ha det bra skötom dig. (Jag hade också problem igår när jag skickade kommmentarer, det syntes inte att det blev skickat). Bra att du förstått att vi är några trogna läsare, vi får försöka bli bättre på att kommentera. Allahjärtans dag på dig!

2009-02-13 @ 21:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0