Stop Crying Your Heart Out!

Hejsan, idag blev det stop crying your heart out som blev dagens låt. En mycket bra låt som från Oasis som man troligen kan koppla till en hel del. Det kan ju handla om allt från att bara leva det liv man lever och inte klaga så mycket till att bara sluta klaga i allmänhet, inte dela med dig så mycket eller att lämna något bakom dig och gå vidare till exempel.

Idag har jag nog fan i mig stått i köket hela dagen, jaa om inte hela så åtminstone halva. Jag började imorse med att laga pannkakor till frukost, efter att ha städat upp den röran var det bara lite lek som stod på schemat innan vi promenerade till Dunkin Donuts och intog en liten belöning innan lunch. Tillbaks igen och då var det dags för lunch. chicken nuggets, fiskpinnar och pommes. Inte långt efter lunchen började dagens stora projekt. Jag begav mig till affären för att inhandla allt som behövdes och sen startade köksröra då jag började laga moussaka. Som tur var fick jag lite hjälp av Johns syster. Mitt middagslagande innebar också att jag fick köra till affären ytterligare en gång för köpa något vi saknade som vi sedan hittade hemma trots allt. Min moussaka skulle ju lagas till barnen som äter vid sex och sedan till oss som äter om tio min. Så jag har faktiskt stått i köket nästan hela dagen. Även om barnen inte tyckte om det särskilt mycket så säger jag själv att jag lyckats hyfsat.

Förutom denna moussaka har jag också provat på att göra hemmagjord glass fast jag har inte mitt "traditionella" recept så jag vet inte var det slutar. Dessutom var vaniljsockret inte tillräckligt bra så det blir nog inte för bra men inte heller misslyckat.

Ja jag har ju inte mycket mer att berätta, har inte gjort mycket annat nyttigt än att laga mat. Förhoppningsvis blir alla nöjda och glada iaf, jag är åtminstone nöjd med mig själv. Dessutom gjorde jag så att det räcker och blir över. Jag, som är ensam hemma torsdag-lördag, kommer inte behöva laga någon ny mat under den tiden. Hahaha jag kommer kunna äta moussaka i veckovis rent av:D

Nej nu ska jag avsluta sista delen av mitt matprojekt så tack och hej...

Just det, några på gamla skolan Justus Tranchell har startat ett miljöråd. Oj vem gjorde inte det förra året och nu tar de alla ära... Hahaha nej så elaka ska vi inte vara, för allt jag vet kan de bara ha tagit över efter oss...

En timme senare:
Nu har vi ätit min moussaka och herregud vad gott det var, jaa jag tyckte det iaf, jag kan ju aldrig garantera vad de andra tyckte men de sa att det var gott i alla fall.
Det gick till så här, jag gjorde nämligen tre formar moussaka så ni kan ju förstå hur mycket där var och hur mycket där är över. Den första formen var en egen omgång som var "barnens" den smakade väl helt godkänt men inget jämfört med mors. De två andra var ungefär samma omgång, samtidigt i ugnen etc. Jag åt först från en av dessa formar under middagen och den laddningen var ännu bättre än första, nästan så god som mors. Efter att ha ätit upp denna portionen provade jag den andra formen och saatan. Det var nog så nära mammas jag kunde komma. Mycket nöjd med detta och därför gjorde jag nu ett tillägg till dagens inlägg som helt enkelt går ut på att skriva hur nöjd jag blev med min moussaka. Lite heder till Johns syster som hjälpte till mycket dock. Nu återstår det bara att prova glassen, som tyvärr inte kommer få samma höga betyg...

Ett annat litet skämt till er kan jag bjuda på som avslutning. Ni ska själv få fundera på det dock...

Jag läste nog det på svenska men det var roligare när jag översatte det till engelska till resten av huset.
Engelska är alltid roligare än svenska.

"Why are midgets laughing when they are playing soccer?"
Frågan är alltså, varför skrattar dvärgar när dem spelar fotboll?

Svaret får ni imorgon

Kommentarer
Postat av: pappa

Det här med maten blir mer och mer spännande. Är det rent av en liten kock vi får hem. Du får kanske ta vid där syrran släppte. Varför blev inte glassen bra, du försökte väl inte köra Ahlgrens bilar i mixern igen ??

2009-02-19 @ 11:34:30
Postat av: Malin

ahlgrens bilar i mixern? har du gjort det björne? haha ps. oasis är bäst!

2009-02-19 @ 14:07:48
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Lotta

Jag tror minsann att du kommer komma hem & vara bra mkt bättre i köket än vad jag är. Ska väl erkännas att jag inte gjort så mkt av mina kockkunskaper..

2009-02-19 @ 19:45:34
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0