The met...

Hejsan allesammans.

Även om dagens besök I NY var mycket trevligt så upptäckte jag ju inte så mycket av NY.

Jag hann ju dock se en hel del, en bilfärd på 5th Avenue är rätt trevligt det med.
För egentligen var det bara där jag såg NY på nära håll, genom min bilfärd på fifth avenue.

Vi bestämde oss för att besöka ett museum idag så vi besökte "The Met" eller Metropolitian Musuem of Art.
Vanligtvis kanske jag inte är världens största fan av museum men detta var fan ett sjukt fräck Museum.

Massa gammal konst, typ från medeltiden, från grekiska antiken, romartiden etc.
Mycket fräck att se.
Dessutom hade dem en del andra intressanta avdelningar med krigsutrustning, egyptiskta gravar etc, europeisk konst och skulpturer, tavlor från Picasso, Monét, Manet, Van Gogh etc.

Jag måste säga att jag tyckte det var ett mycket fräck museum och väl värt ett besök.
Madonna skulle möta upp oss som en överraskning, därför kunde vi ju inte flytta oss så mycket och därför blev det ett besök på ett museum som gällde.
Efter cirka fyra timmar där hade vi träffat Madonna och tagit oss därifrån. Vi körde sen mormor och morfar till flygplatsen för att släppa av dem, de åker hem till Australien idag.
Hemma igen lagade jag mat till pojkarna, eller värmde idag...
Mamma och Pappa skulle sen på party så jag tog hand om pojkarna ett tag, nu är dem i säng och jag har lite fritid.

Finns väl inte mycket mer att säga.
New York är en sjukligt mäktig och häftig stad.
Jag hittade mitt framtida hus/lägenhet idag, på hörnan av 5th avenue och 79th street.
Ett besök på egen hand till NY måste ske snart...
Eftersom att jag inte spenderade någon tid utomhus i själva NY så fick jag heller inga bilder därifrån.
Däremot tänkte jag publicera några bilder från metropolitan museum of art men eftersom att jag inte hittar min sladd för att föra över bilder går inte det heller...

Så jag får väl säga godnatt istället, godnatt

Förresten jag glömde ju nästan bort detta.
Jag måste också slänga in en hyllning till en annan blogg www.metrobloggen.se/gladapagar
En fruktansvärt lustig blogg

Kommentarer
Postat av: Pappa

Käka morötter och gå på museum, vad väntar härnäst ??

Äta kanten på skinka ??

2009-02-01 @ 10:42:32
Postat av: Moster

Kul att höra att du verkar trivas bättre! Kan tänka mig att NY är en häftig stad och det var väl tur att det inte fanns så mkt tid över för shopping så att du slapp känna av att dina pengar inte nått kontot! Ha det så bra! Cecilia

2009-02-01 @ 12:24:23
Postat av: En besviken Carolina

När ska du till NY igen? och ta mina bilder? och då menar jag intressanta foton som gör mig avundsjuk!...inte museum foto!

2009-02-01 @ 13:44:04
Postat av: Lina

The Met vill jag besöka, blö! Skönt att du trivs bra. Jag saknar dig min vän, det ska du veta. Så, när kommer du hem? ;) Nej skämt åsido. Jag kanske kommer till NY?! HAHA.

2009-02-01 @ 19:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0