The Waldorf-Astoria

J. Lo, Madonna, Justin Timberlake, Queen Elizabeth II, Gwyneth Paltrow, J.K Rowling, systrarna Hilton,  Beyonce, Al Pacino, David Schwimmer och Harry Potter (Daniel Radcliffe) m.fl.

Vad har alla dessa kändisar gemensamt med mig efter sommaren?

Jo då har vi bott på samma hotell...

Idag har varit en bra dag, mitt humör blev rätt upplyft av att resten av min familj bokade sin resa till NY för att besöka mig i sommar. Till slut blev det hotell Waldorf-Astoria, jaa till och med pappa erkände sig lite lockad över tanken att bo på ett av New Yorks flottaste hotell. Dessutom fick vi ju ett rätt så överkomligt pris.
Flyget är nog i och för sig inte bokat ännu men det löser väl sig det med.

Som det ser ut nu ska det spenderas fyra dagar här i Darien hos min värdfamilj sedan fyra dagar i NY innan vi tar oss ner till Florida för en vecka i solen därefter är det åter skilda vägar när jag beger mig tillbaks till Darien och famljen tillbaks till Sverige. Trevligt är det iaf, nu har jag något att verkligen se fram emot...

Dagen har annars varit sig lik andra dagar, det har varit en bra och lugn dag precis som många av de övriga är här.
Jag har också lagat mat till barnen idag, förutom pastan och den enkla såsen så stekte jag kotletter. Fan alltså jag kan ta över köket från mamma när jag kommer hem. Nej inte riktigt kanske, dessutom hade jag inte kunnat skippa min mammas mat. Trots att maten är bra här saknar jag de otroligt goda familjemåltiderna på helgerna (även veckodagar) hemma i Suecia.

Jag hade tänkt åka ensam till New York i helgen men istället tror jag att jag väntar till nästa vecka för då kan jag nämligen få sällskap av svenska Louise från Au Pair skolan.

Idag ska jag också bjuda er på en del som jag vill kalla skillnaden.

Skillnaden:

Skillnaden mellan min nya värdmamma Madonna och min gamla värdmamma Susie handlar det om idag.
Vad är då skillnaden, jo skillnaden (en av dem) är att Madonna ber om ursäkt för att inte ha postat ett brev jag skulle posta trots att jag inte bett henne medan Susie istället ber mig gå ut i kylan med feber och posta hennes brev.

Alrightyy then, det var nog allt för idag...

Kommentarer
Postat av: Mamma

Det ser jag verkligen fram emot att du skall ta över köket när du kommer hem. Jag tor att jag redan får upprätta en gedigen matsedel (typ hemmalagade kåldolmar, rotmos mm).



Ha det bra Mamma

2009-02-06 @ 09:34:54
Postat av: pappa

Även jag ser fram emot dina matlagningskonster, då slipper vi käka grillat, kinamat eller pizza vid all de tillfällen då morsan är på galej.

Den andra kokerskans matlagningskonster har vi inte sett så mycket av. Hon har nog f-n lagat ännu mindre mat än undertecknad. När det gäller Waldorf så får jag väl erkänna att jag inte orkade stå emot familjetrycket, samt att det faktiskt inte var dyrare än många andra hotell. Även om Björns första lockpris in ifördärvet inte höll ända ut. Han är rätt duktig på att sälja in sina ideer

2009-02-06 @ 11:12:04
Postat av: Robin

Later som du har det bra i nya familjen, lite avundsjuk, vill ocksa vara i USA.

NY och Florida later inte helt fel heller.. Har du bestammt vart du ska aka sista manaden?

2009-02-06 @ 13:58:53
URL: http://robinsundstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0