Thriller

Hello, här är jag nu igen. Idag blev det thriller som blev dagens låt, men jag måste erkänna att jag fuskade lite. Först blev det någon knasig låt med ett namn i stil med CHiPs Theme eller något men jag vet ju knappt vad det är så jag valde en ny och då blev det thriller.

Idag har barnen varit lediga från skola, det är dem hela denna veckan. Ja har då jobbat heldag men det har varit en rolig dag. De flesta dagarna är faktiskt rätt roliga och går rätt fort.
Imorse när jag vaknade så tänkte jag på att jag numera inte "fan är det redan tid att gå upp". Jag kan lova att jag tänkte så varje dag i Minnesota "Fan redan dags, jobba, satan vad tradigt, kan det inte vara kväll redan"

Idag har jag varit duktigt, jag gick banne mig upp imorse och lagade pannkakor till barnen, inga jävla tradiga amerikanska pannkakor här inte utan riktiga "svenska" om de nu är svenska det vill säga. Ni vet såna tunna i alla fall.
Mina pannkakor fick faktiskt gott betyg av barnen och 9/10 och 10/10 och jag var själv nöjd med dem. Ryktet spred sig till och med och nu måste jag laga dem imorgon igen till andra delar av släkten.

Efter pannkakor och lite krig spelade jag och Jack färdigt vårt monopol, äntligen. Jag vann till slut (givetvis), det slutade med att jag ägde allt som gick att äga, hade 12 hotell och 12 hus och Jack var körd.
Vi intog sedan en snabb lunch innan vi tog hunden med oss ner till skolan och spelade kickball (fotbollsbaseboll) där jag vann till en början men efter tag blev jag sjukligt trött, konditionen är ju långt ifrån på topp, och gav upp. Vi gick hem igen och lekte ett tag utomhus i trädgården innan jag skötte lite tvätt etc. In igen och jag lagade mat, barnen åt och sedan var jag i princip klar för dagen då (tittade först på när dem spelade tv-spel ett tag medan jag pratade med Johns syster och hennes man som är på besök med deras underbara lilla dotter) John och Madonna båda var hemma. Sitter nu och lyssnar med halvt öra när de andra pratar lite men jag ska strax strutta iväg till sängs.

Idag har jag också pratat med de flesta i min gamla värdfamilj. Pratade med alla barnen vilket var trevligt, roligt att höra dem igen och de verkade tycka det var skoj att höra från mig. Sen pratade jag också med Susie, jag behövde något papper från hennes försäkringsbolag som sa att jag inte var med i någon bilolycka där. Tyvärr så slarvade ju Susie och hade inte mig korrekt försäkrad vilket troligen leder till att mina nya värdföräldrar kommer få betala 20% mer för deras försäkring som täcker mitt bilkörande också. Kanske räcker det med att min far kan hitta ett sådant bevis från vårt svenska försäkringsbolag.

Jag hade för övrigt en trevlig kväll igår, jag var ju på födelsedags och det var jag och sju tyskar men de var faktiskt inte så mycket som alla andra tyskar utan rätt trevliga faktiskt. Jag undrar dock hur jag ska klara mig på helgerna för enligt dem så går alla ut då för de som inte är 21 har falskleg. Jag är inte 21, inte heller har jag falskleg. Jag är för att vara ärlig inte heller särskilt sugen på att skaffa ett falskleg. Skulle dem "fånga" en så har jag för mig att man riskerar att bli hemskickad. Å andra sidan kan jag ju bara åka till NY på helgerna och shoppa istället. OH YEAH.

Imorgon har jag faktiskt planerat att jag ska slå på stort, förutom pannkakor tänkte jag också göra hemmagjord glass. Så mamma om du läser detta så måste du hitta min "lördagsgodisbok" som troligen ligger i en av lådorna jag skickade hem. Jag vet inte vad som flög i mig för sen när slog det mig att jag borde köra hela kittet då och slå till och försöka mig på moussaka också. Återigen mamma om du läser detta så måste du skicka recept till mig eller nåt i den stilen. Alla recept jag hittar är nämligen med aubergine och zucchini och skit och mög. När jag sen läst det riktiga receptet så får jag se om jag vågar prova på det eller ej. Om du tror det är för avancerat mamma så kom på något annat lätt jag kan laga till 5 personer.

Mitt kameraproblem blir bara större och större. Idag stod det klart att sladden inte lyckats ta sig till Darien, det stod också klart att det kostar 550kr att få en ny. Det betyder att det faktiskt är vettigt att köpa en ny kamera istället. Definitivt roligare att köpa en ny kamera för 1500 än en ny sladd för 500.

Jag måste också säga att jag håller med min pappa, det är med lite vemod man tänker tillbaks på Landora, hade vi bara fått behålla vårt lag är där ingen som vet hur bra vi hade blivit. Vi hade faktiskt ett riktigt bra lag precis innan det sprack och alla lämnade.

Som en avslutning för dagen så ska jag bjuda er på två små skämt vi har hört här i staterna idag.
I USA har man en sorts godis som kallas Swedish Fish, lite lustigt faktiskt. Jag har ännu inte kommit fram till någon koppling mellan de röda gelefiskarna (typ gott och blandat) och Sverige men iaf. Idag när jag gick ner mot barnen som studsade studsmatta så skrek jag "oohh, look here comes the swedish fish" vilket faktiskt var rätt fiffigt.

Ni måste också veta att denna familjen har en liten hund, en 6 månader gamal valp vid namn Ace. Här i USA är det inte så vanligt att gå ut med hunden, istället skaffar man ett elektriskt "stängsel" runt tomten, öppnar dörren, släpper ut hunden och kallar in den lite senare. Dock är dem lite bättre här, där de faktiskt promenerar lite med hunden och tar honom till parken för att springa lite etc. De har i och för sig inget elektriskt stängsel ännu utan han har ett "trädgårskoppel". I vilket fall som helst så är jag väl lite glömsk ibland och det har hänt förr (kanske två gånger) att jag släppt ut hunden och sedan helt glömt honom vilket lett till att han varit ute i kylan i runt 40min-1h.
Idag hände det igen, jag har faktiskt ingen aning om hur länge, min officiella version var 40min då madonna frågade mig när hon hittade honom utanför dörren (inte var det jag som hittade honom:p) men jag fruktar att det kan varit 1h upp emot 1.5h kanske. OOBS. Denna hund har också blivit kastrerad nyligen och Madonna skämtade sedan lite lustigt "Yeah the dog is up there sleeping now in the warm bed after that Bjorn tried to freeze what´s left off his balls off" vilket faktiskt var rätt roligt då han blev kastrerad för två veckor sen.

Nej det var nog för mig, läggdags...
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Pappa

Med tanke på din usla kondition borde du kanske börja gå ut med hunden istf att försöka ta livet av den. Var har du fått din negativa inställning till tyskar/tyskor ifrån? Spännande att följa din köksliga utveckling. Klart att du ska ge dig på Moussaka (vår version). Lycka till!

2009-02-18 @ 10:23:54
Postat av: Björn

Ja denna hund ska jag faktiskt gå ut lite med i helgen då resten av familjen är i Washington. Bara jag inte glömmer honom ute då, för då är det kris när ingen annan kan rädda honom.

2009-02-18 @ 15:53:17
URL: http://botteinamerika.blogg.se/
Postat av: Lotta

Haha. Skrattade både när jag läste ditt inlägg & sen Pappas kommentar. Bötte din lilla virrpanna! I helgen får du allt se till att hålla koll på honom.

Grymt att du utvecklar dina färdigheter i köket så.. du kan ta över det sen när du kommer hem :)



Jag hoppas att Pappa kan hänga med i allt som händer i våra liv nu, även om vi gjort det otroligt komplicerat genom att vi båda bloggar :)



Tycker iaf att det är, som vanligt.. otroligt skoj att följa dig härifrån!

2009-02-18 @ 20:54:46
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0