Unusual You

Dagens låt blev unusual you...

Haha, det roliga är att oavsett vilken låttitel jag får upp så kan jag koppla den till något...
Denna gången handlar det lite om en ovanlig person eller hur man ska tolka det...Jag tolkar det som att någon istället agerat lite konstigt på senaste tiden.

Jag ska inte säga vem det är utan se om denna personen själv kan lista ut att jag syftar på henne/honom...

Det är ju hyfsat många som har lagt sig i det här med min försvunna kamerasladd. Jag får nog försöka leta upp den imorgon, framför allt eftersom att jag planerar att åka till NY på söndag. Något som dock är märkligt är att dem har inte hittat den i Minnesota, och jag har inte hittat den här...Jag är dessutom rätt säker på att den låg i väskan. Den enda tanke jag har är att den på något sätt tappats under den massiva säkerhetskontroll jag fick genomgå som innebar att jag bland annat tömde mitt handbagage på allt innehåll. Jag misstänker att min kamerasladd låg i handbagaget och risken finns ju att den försvunnit då. Jag måste ju också erkänna att det skulle vara rätt så enkelt och fan så mycket billigare att köpa en ny sladd istället för en ny kamera, men vadå? Varför lägga pengar på något sånt när man kan få en ny bättre kamera? Det ger ju mig liksom en anledning till att införskaffa en kamera.
Jag gillar folk som resonerar så, precis som faster Eva kommenterar om farbror Leif, varför inte köpa en ny bil istället för ett nytt bilbatteri? Helt rätt tanke. Lättare, eller i alla fall roligare att köpa något nytt istället för att på något sätt reparera något gammalt.

Gerry kommenterar att jag inte är eller var ensam i en au pair misär...Hahaha nej det har jag lite koll på efter att 8 utav 22 svenskar från au pair skolan har åkt hem:P Det är en liten chansning man tar som au pair, ibland fungerar det, ibland inte...

Idag nästan varit en ovanlig dag. Jag slapp att hämta och lämna barnen på skolan eftersom madonnan jobbade hemifrån. Johns syster och hennes familj kom hit idag, de är på besök från Australien. Bortsett från det har det väl i och för sig varit sig rätt likt. Vi var ute och lekte ett tag idag, ute och studsade studsmatta istället för att hänga framför datorn eller tv:n

Jag har också längtat hem rätt mycket idag. Ibland blir det så bara, ibland utan anledning, ibland med anledning. Idag var det nog mest utan anledning. Det är lite jobbigt när man längtar hem, man vill bara skjuta fram tiden till den dag man kommer hem igen. Man kan nästan ge vad som helst för att ha chansen att ringa en kompis och fråga om man ska hitta på något. Det är lätt att bli rastlös här, det är ju inte direkt så spontant som hemma. Jag skulle ju faktiskt träffa en au pair kollega idag men det sket sig när ingen av oss hade tillgång till bil idag. Trots allt så är jag rätt duktig. På söndag har jag varit i USA i 18 veckor. Jag har faktiskt varit här i fyra månader redan, 131 dagar idag. 8 månader, runt 230 dagar kvar nu.

Idag blev också vårt hotell i Miami bokat. Mandarin Oriental, ser ut att var hemskt trevligt. Sommaren kommer bli en upplevelse. Nu återstår bara transportbiten.

På tal om kameror och så, så ska jag idag igen bjuda på en bild, sen är det nog för mig för idag.
Så godnatt och varsågod och njut.


Jag och fridman runt midnatt i Magaluf i somras...

Jag vet vad ni tänker...Men nej ingen promille här inte. Spiknyktra...:P

Kommentarer
Postat av: Carolina

Glad Alla Hjärtans Dag :)tänker du uppvakta någon bjrön? Om jag får lägga mig i.. så tycker jag att du ska köpa en ny sladd.. du har ju en bra kamera som fungerar.. annan sak om den inte fungearde, så varför slösa pengar på något onödigt? du hade kunnat göra något roligare för dem pengarna eller spara till något annat du verkligen behöver..

2009-02-14 @ 10:37:56
Postat av: carro

söt bild förresten!

2009-02-14 @ 10:40:07
Postat av: Sis

Håller återigen med Carro, tänk så mkt annat du kan lägga dem pengarna på.. kanske några par nya skor? ;)

Jobbigt med hemlängtan, men det kommer man inte ifrån. Precis som vi här hemma längtar otroligt mkt efter dig ibland! Men sen tänker man på hur otroligt mkt du får uppleva, & hur fantastiskt det kommer bli den dag du väl kommer hem1

Nu ska vi ju dessutom ses "snart".. helt otroligt.. kan knappt tro att det är sant!



Ang. bilden så vet du väl att det är fult att ljuga Björn :)



Alla Hjärtans dag idag, hoppas att du får en mysig sådan <3

2009-02-14 @ 10:56:41
Postat av: Pappa

Har full förstålse för att du får hemlängtan emellanåt, har ingen förståelse för att du inte har löst sladdfrågan ännu och hoppas av hela mitt hjärta att Fridman är duktigt packad på bilden. Om inte så bävar jag för att se honom dragen. Dig har jag sett förut i ungefär samma pose, det kan ingen människa gissa om du är nykter eller ej.

Ha en trevlig alla hjärtans dag.

P.S

Drömde i natt att du blev uppraggad av en Croupier på Waldorf Astoria, eller om det heter croupierinna.

2009-02-14 @ 11:18:58
Postat av: Pappa

En fråga angående ditt språkval, du skriver madonnan

istf Madonna. Felskrivning eller en markering ?

2009-02-14 @ 11:20:24
Postat av: Malin

haha fin bild! :D

2009-02-14 @ 14:07:19
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0