All alone

Hej,

Idag var det en normal dag, så som en normal kommer se ut det vill säga.
Det betyder att mormor och morfar inte var här, barnen hade normal skola och inga föräldrar jobbade hemifrån.

Jag var uppe och hjälpte barnen med frukost imorse, lite mer krävande här än i förra familjen. Här vill dem ha kokta ägg, våfflor (färdiga), bacon, flingor, "hash browns" varje morgon och dessutom har dem hemma lunch varje dag.

Jag slapp i och för sig köra barnen till skolan idag vilket betydde att jag kunde somna om tidigare än väntat.
Gick upp och åt frukost innan jag satte mig och läste min bok innan jag åt lunch, duschade och kollade igenom internet.
Läste en del olika bloggar och kanske var det på grund av att jag var ensam här för första gången som jag längtade hem lite grann.
Barnen kom hem och det var återigen en lugn dag med läxor, snacks och tv-spel i princip hela dagen.
Jag var ju tvungen att sköta lite tvätt och stryka lite kläder också men inget för ansträngande.

Nu ikväll har Patrick också tvingat mig att titta på helt meningslösa videor på youtube om spelet "Halo 3"
Han tycker dem är skitroliga men jag såg inte riktigt det roliga i dem.

Pappa kom hem nu iaf och eftersom att mormor och morfar ser någon broadway-show så blir det bara jag och honom vid middagsbordet.
Jag hade planerat att laga kycklingbröst, fyllda med ost och lindade i bacon men det sket sig eftersom att pappa John berättade att jag låtit kycklingen töa för länge så nu fick han köra ut och handla något annat.
Så när han kommer hem ska det ätas sen blir det väl som vanligt lite tv-tittande innan läggdags

Det var väl min dag på det stora hela...
Ha det bra allesammans

Eftersom att jag inte publicerat några bilder från mitt nya hem ännu så kan jag bjuda på två bilder från vår Mallorca resa i somras.

Jag och Melker


Jag och fritte


Kommentarer
Postat av: pappa

Vad är det för annonser som dyker upp.

julunderkläder, sent på det eller tidigt ute.



När det gäller kycklingbröstet, har du inte lärt någonting av din moder, eller var mannen lite känslig.

2009-01-30 @ 09:13:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0