Bötte packar...

Jaa jag packar väl nästan inte men småpackar lite...
Sånt tradigt skit som papper och mobilladdare etc. Nästan drygare att packa sådant...

Mark hjälpte mig förresten att bära upp den lådan som ska skickas med UPS tidigare:P
Han trodde inte att den skulle hålla.
Alldeles för ostadig, hade ju bara väntat på att det skulle komma.
Iaf så trodde han att vi kunde lösa det så imorgon ska jag med honom till hans kontor och han skulle hitta andra lådor så att vi kan packa om till tre mindre lådor istället för en superstor:p

Att jag hade lite för mycket kläder med mig hit insåg nu jag precis när jag tittade in i min garderob och hittade 60 tomma hängare, vilka alla varit använda tidigare:P

Nu har jag gått här nere i mitt rum och haft ångest ett tag. Jag vet inte om jag ska skicka hem det stora paketet ändå...
Det är nog fan lika bra.
Då slipper jag oroa mig ännu en gång i framtiden. Det är ett riktigt stort paket som ska skickas. Troligen typ 40kg, jag slängde ner en hel del där för att slippa ha med mig det på planet men nu har jag tänkt. Det kommer kosta ca 100 dollar att skicka möget till NY...När jag sen ska hem på riktigt så kommer jag ha samma problem igeeen.
Då kommer det bara bli dyrt att skicka hem möget, Varför inte skicka hem det nu istället och betala runt 200 dollar för det nu istället för att betala 100 dollar nu och minst 200 dollar om någon månad.
Mina resväskor som ska med på planet är inte ens överfyllda nu så om jag inte handlar helt sjukt mycket så ska jag lyckas få ner kommande inköp i dem väskorna när det är dags att åka hem...
Frågan är om jag vågar skicka med mitt playstation eller ej...Jag har ju ingen riktig koll heller på vad som befinner sig i skickelådan men det blir nog bra.
Tror det blir lättast att skicka hem den...
Jaa jag ska skicka hem den. Många fördelar;
Jag blir av med en hel del saker, tror till och med att alla mina vårjackor ligger i lådan men jag hinner nog köpa en ny:P
Mark hjälper mig att packa allt rätt, han kan sånt där...
Mark fakturerar det på något UPS-konto han har via jobb vilket ger bättre pris samt att jag inte behöver betala imorgon, dessutom slipper jag bry mig om paketet efter imorgon. Han ordnar med avlämning av paketet etc.

Det blir nog bra detta.

Idag har annars varit en vanlig dag förutom att läxan tog typ 2 timmar samt att det varit den kallaste dagen sen jag kom hit.
Imorse var det minus 29 grader celsius, under dagen var det ca minus 23-25. Pratades dock om att det var minus 40 med vindeffekt. Skönt som kattsingen...
Godnatt

Och nej, (glömde ju säga detta igår) jag var inte inblandad i någon av de livliga diskussioner vi brukade ha i klassrummet, men det kunde ni väl gissat?

Kommentarer
Postat av: pappa

Köper hela ditt resonemang angående packning och att skicka hem 'möget', behöver väl inte tillägga

"VAD VAR DET VI SA"



Din sista kommentar lägger jag i arkivet för misslyckad ironi, den var för grov.

2009-01-16 @ 08:11:38
Postat av: Mamma

Kan bara säga att jag instämmer helt med pappa.



Kram Mamma

2009-01-16 @ 08:52:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0