Bötte sjukling.

Ursäkta att jag inte skrev något inlägg här igår...
Det var faktiskt så att lilla bötte blev sjuk efter en lång dag med skidor.

Gårdagen var bra fram till att sjukdom drabbade mig på kvällskvisten.
Jag fick sov-morgon till 10:00 då jag gick upp och såg United krossa Chelsea. Jag har inte sett många matcher med united i år men jag lyckas se den match när man slår Chelsea med 3-0, nästan lika underbart att se Tevéz klappa klubbmärket under uppvärmingen trots alla rykten om honom. Dagen kunde ju inte börjat bättre helt enkelt.

Sen kom Justin och hämtade upp mig och vi begav oss till Afton Alps, det tog oss i och för sig ett tag att komma dit eftersom att jag fick för mig att jag glömt mitt årskort men det visade sig att det låg i bilen. Det märkte vi i och för sig inte förrän vi hade kört hela vägen tillbaks igen. Ja alltså när vi kommit halvägs insåg jag att jag hade "glömt" kortet och vi vände igen, när vi kom hem så såg vi att det låg i bilen.
En trevlig dag i backen var det iaf och vi åkte i ett par timmar innan vi begav oss hemåt igen. Väl hemma bestämde vi oss för att köra och äta någonting, vi skulle bara besöka Justins flickvän först och se om hon ville följa med.
Tyvärr visade det sig att hans flickväns rumskamrat höll på att flytta ut vil´ket gjorde att Justin tvingades arbeta ett slag. Som tack för besväret gjorde flickvännens mamma mat åt oss iaf och vi intog en god middag där.

Efter middagen slog det mot mig, jag hade inte kännt något under dagen, bara min förkylning. Det kom som en liten chock, från ingenstans kände jag mig sen oerhört trött, hela kroppen värkte, jag frös och var varm samtidigt och de andra vanliga febersymptomen.

Kom hem och tog en dusch innan jag lade mig för att sova. Därefter var det dags för den längsta natten på oerhört länge.
Sov inte mycket inatt, knappt någonting. Jag låg faktiskt och vred mig i smärtor under natten, slängde av mig pyjamasen för att ta på den igen och sen slänga av den igen. Slängde bort mina täcken igen för att dra dem över mig igen.
Det var helt enkelt en sjukt jobbig natt.

Tog mig iaf upp som vanligt för att hjälpa barnen, tog tempen som visade 37.2 vilket är mycket för mig på morgonkvisten.
Gick ner och lade mig och fick fem timmars sömn, upp och tog tempen igen, denna gången hade jag 102 grader. Fahrenheit då, ungeför 39 grader. Fick ringa Susie och be henne komma hem och passa barnen. Själv gick jag ner och lade mig igen. Har nog sovit tio timmar sen 07:30 imorse. Får väl se hur det blir med sömn inatt.
Dagar som dessa längtar man hem något oerhört...

Förhoppningsvis kryar jag på mig snart...

Snart dags att ge sömnen en ny chans...

Roligt förresten att 90% rea på NK lockar trots alla mina fynd här.

Iaf, tack och hej för mig

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det är aldrig roligt att va dålig men skall man tvunget va det så håller jag med.

Då skall man va hemma, krya på dig.

Hur va skidåkningen ?

Jag ser på årskontorshanteringen att du fortfarande är lika förvirrad som övriga familjen.

2009-01-13 @ 08:08:21
Postat av: Sis

Nej men lilla Böttis! Nu skulle du ju varit hemma & ätit Mammas sjukekorv :(

& jo jag håller med, när man är sjuk vill man bara vara hemma.



Ta nu & krya på dig Lillebror <3

2009-01-13 @ 20:15:15
Postat av: Moster

Krya på dig, håller med att man vill vara hemma då man är sjuk!

Cecilia

2009-01-13 @ 22:09:32
Postat av: Mamma

Hoppas att du kryar på dig snart för det är ju väldigt jobbigt att vara sjuk när man inte är hemma.

2009-01-14 @ 07:25:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0