Födelsedag och "snow day"

Hejsan hejsan.

Först av allt ska jag börja med att ta mig tid till att tacka den person som skickade en anonym kommentar om mitt förra inlägg.
Först nu insåg jag att de globala ekonomiska problemen har sitt ursprung här i staterna och dess politik.
Hur jag kan ha bott i USA i över tre månader, samt haft lite koll på landet innan dess och trots detta missat att amerikanarna är orsaken till dessa problem, jaa det kan ju ifrågasättas.

I alla fall, idag var det barnens födelsedag det betydde att jag vaknade 40min tidigare än vanligt vilke innebär att jag är en mycket trött bötte nu då det var en sen kväll igår.
Kunde ju inte motstå att gå upp när jag hörde barnens exalterade röster så jag tog mig upp och delade ut mina presenter och såg öppningen av alla andra presenter.

Man kan väl säga att dem har haft en bra dag, först av allt så slapp dem skolan idag eftersom att gatorna var täckta av 5-10cm snö idag.
Det är ju sjukt att skolorna stänger av denna anledning. I och för sig blev det ju en mindre snöstorm under förmiddagen som hänåt eftermiddagen övergick i ösregn vilket ledde till massa slask nu ikväll. I natt kommer det troligen bli minus grader så blir en härlig isbana imorgon.
En ledig dag och hyfsad presentutdelning låter väl som en bra dag.
Dem kammade bland annat hem ett nintendo wii (det räcker tydligen inte med Playstation 3 och Xbox 360)
För övrigt kammade dem en massa tv-spel, några andra småsaker och en middag på favoritrestaurangen.
Ett av tv-spelen var guitar hero world tour vilket innebar inte bara en gitarr utan också trumset och mikrofon. Tror ni det har varit lugnt i huset idag eller? Inte kunde jag somna om efter att ha delat ut mina presenter iaf...

En slö dag för min del annars, har mest suttit och tittat på när de spelat tv-spel hela dagen.
Nu ikväll körde vi till barnens favoritrestaurang i Darien, Little Thai Kitchen, och åt en mycket god middag där.
Efter middagen åt vi glasstårta hemma i huset och nu sitter jag och tittar på nyheterna, tur att jag förstår dem bättre idag, de pratar även idag igen om räddningsplaner och ekonomiska problem men idag vet jag ju varför.

De pratar förresten om skulder på ett antal triljarder dollar och räddningspaket värt 890 miljarder dollar.
Sjuka summor?

Nu är jag snart off to bed för jag är trööött.

På faiveley transport sprids förresten ryktet att jag är i Kanada och hugger träd:p Ska ju tas med en nypa salt förstås

Kommentarer
Postat av: Anonym

den spydiga kommentaren var givetvis från mig, vem annars

2009-01-29 @ 07:31:43
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: Anonym

öresundsbron kostade ungefär 20 miljarder att bygga, då kan man få sig en uppfattning om hur mycket pengar det är... tänk så många broar man kan bygga

2009-01-29 @ 07:33:16
URL: http://kungmelker.blogg.se/
Postat av: pappa

Hyfsade presenter, annat än dina din stackare.

har precis lånat hem en bil, gissa vilken.

2009-01-29 @ 15:59:30
Postat av: Sis

Tänk vad man kan få reda på genom din blogg Bötte. Som idag.. att Pappa har lånat hem en bil. Så spännande! Jag hoppas att det är den bil vi har diskuterat här hemma.

Undrar just hur nöjd du kommer bli med den Bötte ;)



Du verkar iaf vara nöjd med din tillvaro för tillfället.. härligt att läsa!



Sköt om dig Lillebror!

2009-01-29 @ 21:28:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0