Good evening!

Annorlunda dag idag med.

Madonna lämnde oss igår för en affärstripp till Europe, hon ska besöka "world economic forum" i schweiz.
Hon ska också äta middag med Australiens premiärminister och mannen under honom i maktkedjan vid två olika tillfällen. Det visade sig att Madonnas familj är hyfsat nära vänner med dem bägge och när premiärministerns delegation fick reda på att hon också skulle befinna sig i Schweiz så bjöds hon in till en privat middag med premiärministern. Lite coolt:p
Efter ett par dagar i Schweiz bär det sedan av till Dubai och hon är inte att förvänta i USA förrän om nio dagar.
Företaget hade ordnat med transport för henne till flygplatsen så där stod en sån liten cool bil som ser ut som en lite limousine på uppfarten igår och körde henne till flygplatsen.

John är också han iväg på en buisness-tripp, dock bara i Washington D.C, han lämnade imorse och kommer hem igen imorgon kväll.

Så just nu är det alltså bara jag, Jack och Patrick samt mormor och morfar här.

Trevlig att ha besök från Australien i form av mormor och morfar, får höra en del histiorien om australien etc. De är mycket trevliga människor och min arbetsmängd minskar ju till något minimalt med dem omkring.

Allt var som mina normala dagar här kommer se ut till en början idag, det vill säga tills dess att Patrick ringde vid lunch och sa att han inte mådde bra så jag fick köra och hämta honom.

Därefter tog mormor och morfar över ett tag och jag kunde köra lite ärrenden.
Fixade med ett nytt bankkonto och nu ska jag få ett sånt coolt kreditkort med mitt foto på framsidan...
Hatar dock att ta "överraskningsfoton"...

Hämtade upp Jack på vägen hem och väl hemma blev det ett litet bråk, man har inte samma makt över en 11-åring som en 4-7 åring. Jack ville inte gå på fotbollsträningen idag och sa till mig "to shut up" när jag sa att han var tvungen, inget mormor och morfar inte fixa dock och han skötte sig sedan.
Det visade sig också senare att träningen blev inställd:p Ironi?
Vi hade sen en lugn eftermiddag och jag måste säga att mitt jobb är rätt lugnt, idag såg vi bland annat två avsnitt CSI, sedan var det dags för barnens middag, följt av min egen tillsammans med mormor och morfar, sedan pratade jag att tag med mormor och morfar, tittade lite på NCIS och mitt i allt var det läggdags för barnen. Barnen sköter sig rätt mycket själv så jag ska nog inte klaga över min nuvarande situation.
Det är bra ungar, även om de givetvis också bråkar och kan surna till.

Hittade något superbra igår, jag har ju införskaffat ett playstation 3 under min tid i USA. Det innehåller i sin tur en blu-ray spelare. Eftersom kvalitetsskillnaden är stor mellan blu-ray och dvd tänkte jag att jag får ju passa på och handla med mig några blu-ray skivor hem då.
Nu visar det sig att dem börjar släppa tv-serier som blu-ray samlingar. Till samma pris som vanliga dvd hade kostat. Gud vad trevligt.

Ah jaa, nu ska jag in och titta på lite mer NCIS med mormor och morfar innan det blir läggdags...
Godnatt

Kommentarer
Postat av: Mamma

Låter som du har en ganska behaglig tillvaro.

2009-01-27 @ 07:12:01
Postat av: Pappa

Instämmer med mamma, passa på att njuta av tillvaron.

2009-01-27 @ 08:30:23
Postat av: Malin

Nej, jag är tillbaka på gamla spår nu igen, I LOVE OASIS, VÄRLDENS BÄSTA BAND!

2009-01-27 @ 14:50:01
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Kusin vitamin (Mia)

Hej hej kära kusse... Ohh va skönt att de verkar ha löst sig, du verkar trivas bättre nu än innan, skönt kanske med lite äldre barn o mer fritid till dig...:) Saknar dig här hemma o kusinträffarna, men vill inte ha dig tillbaka förrän ti hösten...:) Sköt om dig Bötte. Love...

2009-01-27 @ 20:51:41
Postat av: Sis

Såå skönt att läsa att du tycks trivas, det värmer en Storasysters hjärta :)

Vad gäller dig PS3 så hade jag minsann tänkt att lägga beslag på det med.. moahahaha! Du kommer inte att ha en pinal kvar när du kommer hem ;)



Love Sis.

2009-01-27 @ 20:57:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0