Hallå igen...

Hej hej,

Nu har jag äntligen fått tillbaks min egna dator och kan börja blogga igen.

Var och hämtade datorn imorse, direkt när dem ringde...
Upptäckte väl där att jag hade lite flyt...

Tydligen hade min dator råkat ut för ett mycket ovanligt fel (vad annars) men givetvis orsakats av mig. Det betyder att garantin inte täckte reparationen och jag därför skulle få betala för reparationen.
Inte så roligt, men eftersom att geek squad, som är best buys reparatörer inte hade nämnt detta för mig och därför inte heller fått mitt godkännande så slapp jag betala 130 dollar :D:D

Jag vet också att jag inte har bloggat särskilt mycket under tiden min dator lagats....Jag kan nog säga att ingen annan hade bloggat heller, för ingen annan hade orkat väntat på den säkert tio år gamla datorn jag tvingades att använda under tiden.
Tog säkert tio minuter att bara starta skiten...

Jag orkar inte heller köra någon längre uppdatering av mitt liv här på bloggen utan det räcker med att nämna lite...

Veckan var skön, familjen åkte på semester på måndagen och kom hem på torsdagen, under tiden hade jag hela huset för mig själv.

Nyårsafton firades med Justin och hans flickvän...Eller firades och firades, man firar typ inte nyår här om man jämför med hemma...

Under veckan har det också inhandlats ett playstation 3 och funderats en del på var jag ska ta vägen om två veckor...
Jag har kännt att jag är rätt redo för att åka hem trots allt men efter att ha insett att jag kommer ha svårt att hitta jobb hemma och att jag aldrig klarar att gå sysslolös i ett halvår så har jag kommit fram till att jag ska hitta en ny familj i närheten av NY istället och sedan åka hem innan sommaren.
Hela au pairandet visade sig att inte vara min grej riktigt...
På så vis kommer jag upplevt bra mycket mer.

Som tur är så fick jag faktiskt en match i NY samtidigt som jag kom på denna plan...Får kanske ta och ringa dem...

Måste också komma på hur i hel--te jag ska få med mig all packning...

Jaja, får väl berätta mer sen...

Ciaooo


Kommentarer
Postat av: Sis

Jag tror att du gör rätt i att stanna, även om vi gärna skulle ha hem dig här :)

Haha.. ja de där med packningen kan nog allt bli ett dilemma.. :D

2009-01-03 @ 21:53:59
Postat av: Pappa

Instämmer som vanligt med Sis, verkar till att va en mycket klok tös. Hon är Pappa upp i dagen. När det gäller packningen så skippar jag mina kommentarer då det mesta redan är sagt. Talade med Gudfar igår, han undrade hur du har det, resten av Dahlmans hälsar så gott. Snackade med Jerry på hans 50-årsdag igår, t.o.m Jesper hade tyckt att det var konstigt att fira Nyår utan oss andra. Lycka till med matchningen så hörs vi snart.

P.S

Vad hade du hittat på med datorn ?

2009-01-04 @ 11:07:03
Postat av: Faster

Vi håller tummarna för att du hittar en familj så att du kan stanna, precis som du säger så är det fel tid att komma hem till lilla L-A. Om du trots allt kommer hem så får du se det som du varit med om som en lärorik tid som ingen kan ta ifrån dig. Vad det än blir så ha det så bra tills vi ses eller hörs.

2009-01-04 @ 13:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0