Inte mycket nytt...

Idag är där inte så mycket nytt att säga.
Det var tillbaks som vanligt vilket innebar att jag hjälpte barnen att bli redo för och komma iväg till skolan.

Sedan var jag ledig till 14:30 då barnen kom hem och det blev läxdags, tvättdags, lekdags, matlagning, säng.

De hade två vänner över så det var fullt liv i huset men jag fick trots det tid till att läsa en bok i över en timme eftersom att de skötte sig själva rätt bra.

Jag pratade också med en ny familj idag, den tål att tänkas på ett tag.

De bor 50min utanför NY, vilket får anses som en matching ganska nära NY. Undrar dock om jag kan komma lite närmre.
Jag hade ingen bil på min fritid, inte regelbundet åtminstone men annars lät det väl rätt bra.

Om jag ska nämna något mer negativt om familjen så kan jag berätta att jag redan haft en matchning i den staden och värdmamman där som var LCC själv trodde inte att jag skulle trivas socialt då det var likt här.
Å andra sidan känns det lite som att det kvittar mer nu när jag bestämt mig för att komma hem innan sommaren, om jag då inte trivs superbra...

Familjen hade två pojkar, tvillingar, 11 år som spelade fotboll ganska mycket och det är ju alltid trevligt.
50 min med tåg till NY lockar ändå, det betyder att jag skulle kunna hinna med runt 25-30 besök på lite mer än tre månader...

Jaja vi får väl se var det slutar

Tack och hej

Kommentarer
Postat av: malin

ja men jag ska se vad som händer så hoppas vi på det bästa!

2009-01-06 @ 14:51:45
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/
Postat av: Pappa

Go for it.

2009-01-07 @ 08:49:12
Postat av: Pappa

Det krävs 2 pers för att dansa tango. Jag tror att du själv gjort en rätt bra analys. Du intog nog en alltför negativ hållning till din nya familj från början, men nog har Susie en hel del skuld i att det blivit som det blev. Orkar man inte ens ställa en följdfråga när du breättar den sensationella nyheten om vår jordbävning så har man inget större intresse av andra än sig själv. Att du blir lite frustrerad när du blir tillsagd att göra någonting som du inte finner kul kan vi nog skriva under på. Det bör du kanske försöka slipa bort. Susie bör kanske fundera på varför släkt och vänner tycker att du är den öppnaste/trevligaste au-pair de haft medan hon tycker något helt annat. Jag har svårt att tänka mig att du helt tappat dina sociala förmågor så lite av problemet får hon ta på sig. Dock kan du ta med den insikten också, att inte låta missnöje med egna beslut gå ut över andra människor, vilket det kanske gjort. Jag tror att ett av problemen, som du själv också påtalar, var att ni hade alltför skoj på skolan i NY. Tyvärr Björn, så roligt kan man inte alltid ha.

Eftersom du grattat på bloggen ber jag att få tacka på densamma. Skrattar gott i bilen åt mina Lindemän. Lycka till med valet.

P.S

Skippa några skit.

2009-01-07 @ 09:09:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0