Och sen kom tysken

Hejsan hejsan...

Igår hann jag inte riktigt skriva, det blev en lång dag.

Jag gick iaf upp och hjälpte barnen sen skulle jag ta min bil och följa efter Mark till hans kontor så att jag kunde skicka iväg saker.

Fast min bil ville inte riktigt starta, den protesterade mot kylan (minus 32 grader celsius). Mark kom tillbaks iaf och fick igång den, Jag körde den kanske 300m innan den lade av igen:P Precis innan jag skulle köra ut i en korsning vilket var lämpligt.
Det hela slutade med att vi till slut fick igång bilen men då hade jag redan spenderat en halvtimme utomhus i den "milda kylan" Trodde halvt att jag skulle svimma av kyla ett tag. Mina tår fanns inte, mina fingrar gjorde nåt så in i bombens ont och mitt huvud brände av kyla.
En upplevelse jag helst inte vill uppleva igen.

Kom till Marks kontor iaf och packade om skiten och skickade iväg ca 30kg hem för en nätt summa av 243 dollar.

Väl hemma i huset igen var det dags att följa Susies order...Jag har nog glömt berätta att hon varit sjukt stirrig hela veckan nu när Matt skulle anlända.
Trots att där var två personer som städade hela huset i torsdags så fick jag igår order om att städa lite till.
Vad är meningen, där var ju inget att städa? Jag gjorde vad hon sa till mig iaf sen gick jag ner och städade "mitt badrum" och sovrummet jag använt som matt nu skulle använda. Tvätta lakan och allt vad som hörde till.

Susie kom hem vid fyra, allt var lugnt och hon var lugn. Klockan 18:30 däremot fick hon något jävla ryck och började springa runt i huset och kolla igenom så att allting var perfekt, jag fick mig en blåsning för att där var en massa
(enligt susie) att göra i mitt rum (insåg sen att det enda jag skulle göra var att damma byrån och nattduksbordet). Barnen fick sig en blåsning för att där var några leksaker kvar där nere som dem inte plockat undan (de hade precis svalt middagen och inte haft en chans att plocka undan eftersom att de lekt fram till middagen) och Mark fick sig någon blåsning för något annat. Susie kutade alltså runt som en dåre och gjorde helt onödiga saker som att plocka ut tre jeans från barnens klädlådor så att där var mer plats (tydligen mitt fel, "You can´t just shove them done there like that, there´s to many", "Ok, well that´s because you gave them new jeans for christmas, should I have thrown them away then?" "Well...No, put them somewhere else" "Where" "I don´t know") Hon räknar med att jag ska göra massa saker liknande dessa men vet aldrig hur jag ska göra det...Lätt för mig? Hade jag gjort det utan henne så hade det varit fel såå...
Gud vad skönt det ska bli att lämna på tisdag.
Till och med Mark frågade mig vad hon sysslade med...
Till slut lämnade hon hemmet för att ta sig till flygplatsen, nästan försenad efter allt stirr.

Och sen kom alltså tysken...
Jag hann ungefär säga hej till honom sen kom Silvana och leola(?) och plockade upp mig.
Mat på en irländsk restaurang och lite snack blev en trevlig kväll.

Idag blev det en lång sovmorgon och nu "ser jag fram emot" att jobba tio timmar idag, från 14-24:p
Jag undrar varför jag ska börja klockan 14 när Mark, Susie och Matt är här, ska vi vara fyra stycken som ser efter barnen ?
Ikväll ska Mark och Susie iväg på något och då ska jag jobba för att träna Matt lite grann, det blir nog kul, jaa faktiskt jag menar det.

Ursäkta för att ni alltid får massa klagoinlägg nu för tiden, men jag måste väl dela med mig? ;P

Just det, kan förresten berätta detta också, har tänkt på detta väldigt länge...
Antingen är Charlie lite sen i utveckling eller så måste Joey vara före i utvecklingen för Joey som är två år yngre än Charlie kan typ göra allt Charlie kan och lite till.
Joey kan ta på sig en jacka och knäppa jeansknappen, det kan vissa gånger inte charlie...Charlie kissar fortfarande i sängen vilket inte Joey gör och Joey kan äta utan att ha mat i hela huvudet och på hela bordet samt kan tugga med munnen stängd. Jag vet inte vad man kunde göra som 6-åring, okej jag hade nog också mat i hela huvudet då men inte kissade jag i sängen väl?

Kommentarer
Postat av: pappa

Du var aldrig så mycket för att kissa i sängen och att klä dig har du 'alltid' varit bra på.

Det är väl först nu på 'gamla' dar som du börjat få problem med att klä dig, typ SLIPS.

Det där med mat i 'huet' kan väl däremot diskuteras. Det känns som om du uppskattar att få försvinna från Susie.

2009-01-18 @ 08:36:02
Postat av: Mamma

Precis som pappa skriver har varken du eller Lotta har varit så mkt för att kissa i sängen vilket vi tyckte var skönt. Det är nog inte så roligt att gå upp på nätterna och byta lakan och bädda rent. Ser nu framemot att få höra om din flytt om några dgr och om hur det går med tysken.







2009-01-18 @ 09:20:44
Postat av: Sis

Så skönt för dig att få lämna CrazySusie!

Nej, inte kissade vi i sängen heller.. däremot så hade du nog vid 6-års ålder mat i huvudet, ja jag vill nog minnas att du faktiskt hade det på nästan hela kroppen.

Nutella i öronen kunde förekomma när du åt mackor på den tiden.. tur att du växt ifrån det iaf ;)



Kylan låter fruktansvärd.. jag tycker att det är hemskt kallt här hemma, så jag kan bara tänka mig hur du har det.. brr.



Hoppas att du har bra sista dagar i svinkylan nu, snart bär det av mot nya äventyr!

2009-01-18 @ 10:41:35
Postat av: Moster

Hallå!



Skönt att du nu slipper som Lotta säger Crazy Susie! Vill barta tala om att Michaela har tagit sina första steg och det gjorde hon i fredags! Kolla hennes blogg så får du se! Ska bli kul att få rapporter ifrån NY i fortsätningen. Ha det! Cecilia

2009-01-18 @ 21:02:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0