På plats!

Hmm,  jag har inte så mycket tid.
Maten står snart på bordet.

Vi kan väl börja där, med en liten överdrift; På tre dagar här på östkusten har det varit fler familjemåltider än på tre månader i NY. Inte helt sant men nästan, trevligt.

Det har varit några mycket bra första dagar här och ett helt annat första intryck än på förra stället.

Kom hit här relativt sent i tisdagskväll efter en smidig flygning trots mellanlandning i Chicago och lite oro under morgonen innan flygningen. Anledningen till oron behöver vi nog inte gå in på...

Tisdagen innebar alltså att bötte fick se New York på avstånd igen, bötte kom till sin nya familj och Obama blev officiellt USA:s 44:e president och den första mörkhyade så det får väl ses som en rätt stor dag.

Onsdagen innebar lite orientering i området och i familjen samt genomgång av hur saker och ting sköts här.
Kommer ju definitivt bli annorlunda jämfört med minnesota vad gäller hushållsuppgifter, detta i en positiv bemärkelse.
Familjen verkar vara en lättsam och trevlig familj från Australien ursprungligen (undrar om detta påverkar min engelska) och pojkarna skötsamma. Mamma Madonna jobbade hemifrån för att visa mig allt och vi hade också sällskap av mormor och morfar som är på besök från Australien månaden ut. Jag träffade också en annan au pair, svenska Per faktiskt.

Dessutom är de rejält fotbollsintresserade, en unge är smart och håller på united den andra är inte så smart (håller på chelsea). Spelar fotboll och verkar vara riktigt duktiga.
Spelar både för det lokala laget (darien) och för Evertons (ett av englands bättre lag för er som inte vet) amerikanska utvecklingslag.

Torsdagen blev en lite annorlunda dag då en av pojkarna, Jack var sjuk och fick stanna hemma från skolan. Med stöd från mormor och morfar blev det alltså en relativt lugn dag för mig med mycket tv, böcker etc.
Jag med mitt United krossade också den lille Jack och hans Chelsea på playstation 3 i tre underhållande FIFA-möten.
4-0 i första sen en svidande förlust 0-2. Den tredje matchen såg länge ut att sluta illa, men United kan ju inte förlora mot chelsea i bäst av tre så 0-2 ändrades om till 3-2.

Imorgon lär bli en dag lik denna då Jack återigen kommer stanna hemma från skolan.
Planen var att Madonna skulle fortsätta min "östkustsintroduktion" genom att jobba hemifrån imorgon men jag vet inte hur det blir nu.

Iaf, allt är bra med mig, känns bra.
Budgeten fick väl sig en smäll efter att ha skickat iväg paket hem samt trots det fått betala övervikt för min ena väska på flyget men när den återhämtar sig väntar ett besök till NY... Just det, av någon anledning blev jag också vald till extra säkerhetskoll innan flygningen hit här. Troligtvis för att jag bokat enkel biljett, enligt säkerhetspersonalen iaf.
Det innebar iaf att jag typ fick en personlig säkerhotskontroll istället för den som alla andra går igenom.
Kom en vakt som följde mig igenom metalldetektorn och sedan rotade igenom allt mitt handbagage med några konstiga typ servetter som han sen skickade på snabbanalys. Till slut kom jag igenom iaf, men det var en ny upplevelse det där:P

Kommentarer
Postat av: pappa

Känns som en hyfsad inledning, det var ju tur att du lyckades vända i sista matchen. Det är aldrig roligt att höra att United förlorat mot Chelsea oavsett vad det gäller.

Ska förresten ut med en sann Unitedsupporter i kväll, det är dags att betala mitt förlorade val till Poppe. Jag hade som mitt bud att BKL skulle klara sig kvar, det vet vi ju hur det gick med det.

2009-01-23 @ 08:27:00
Postat av: Mamma

Trevligt att höra att det redan efter två dgr känns bättre i den nya familjen. Dina packet kom nu i eftermiddags står du på ditt rum.



Kram Mamma

2009-01-23 @ 16:06:09
Postat av: Sis

Stackars lilla Bötten som hamnade i extra säkerhetskontroll.. du såg kanske misstänksam ut :)

Skönt att höra att du tycks trivas bättre i din nya familj. Nu hoppas vi på att detta blir bra!

Roligt att få besöka NY igen.. alla säger att det är en helt fantastisk stad & jag vill faktiskt också åka dit nu :)



Snart ska din kära Sis käka kräftor, inte varje dag man gör det en Fredag i Januari :)

Jag hoppas att du min kära lillebror har en fin Fredag!



& du.. nu är teven & tevebänken min. Fråga Mamma, allt som kommer in genom mina dörrar.. stannar ;)

2009-01-23 @ 19:29:36
Postat av: Faster

Skönt att du är på plats och att allt känns bra. Att du fick en personlig säkerhetskontroll berodde kanske på att de fått tips om att här kommer en kille som har nästan dubbelt så mycket bagage som han själv väger, vilket kanske kan verka misstänksamt(det var förstås innan du skickade hem en box för 240 dollar). Så mitt tips är: utsätt dig inte för detta överviktsproblem igen (hur lätt det nu är med ett avstånd på 50 minuter från New York). Ha det bra och sköt om dig.

2009-01-23 @ 22:18:55
Postat av: Malin

Vad bra att allt fått en bra start!

2009-01-24 @ 11:32:58
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0