Saturday!

Hejsan hejsan!

Idag är det ju lördag, denna lördag har inte varit fullt så skön som tidigare dagar i veckan men jag ska kanske inte klaga för mycket.
Men jag måste ju ändå klaga en del:P

Dagen började i och för sig rätt bra, familjen kom inte hem förrän 11, jag skulle egentligen börja 10:30 men när ingen var hemma så jobbade jag ju inte frivilligt direkt.

Sen kom Mark och barnen hem och jag gjorde lite lunch till dem.
Därefter kom Susie hem och här kommer hela scoopet liksom.
Om Susie är hemma så betyder det att jag inte tar hand om barnen utan enbart gör hushållsuppgifter och sånt hon inte vill göra.
Så fort hon kom hem så hittade hon ju då massa grejer att göra.
Saken är också den att det ibland inte är så mycket att göra och att där inte behövs göra så mycket men mest för att hon då är en liten drama-queen så förstoras allting upp och mest ska ha något för mig att göra så hittar hon på en massa skituppgifter
Hon måste säga allting i en sån dryg ton, som typ säger "här är ju hur mycket som helst, du kan göra det, och det, och det..."

Idag fick jag då först rymma undan lite i köket, sen försvann de hyfsat nödvändiga uppgifterna och "well, you can throw the wreath away, then you can go get the newspaper on the driveway, then you can get this pillow downstairs"
Efter att ha gjort det kunde jag sedan leta upp papper från barnens skola som hon och Mark hade lagt någonstans dem själv inte visste.

När jag var klar med en rad onödiga uppgifter, som ofta inte är mitt ansvar heller, så spelade vi monopol. Susie var i telefon så hon kunde inte ge mig fler skituppgifter så jag tog chansen. Efter monopol hann vi också leka lite, men sen var det slut, nästa gång hon träffade på mig fick jag nästa uppgift:
Att adressera kuvert, stoppa i julkort och sätta på frimärken. Det var ju roligt, där var ju bara 125 julkort så det tog ju bara lite mer än en timme:) Skoj, och framför allt, relevant arbete för en au pair.

Iaf, nu ska jag inte klaga mer, familjen är iväg, barnen spelar basket så. När dem kommer hem igen fortsätter min jobbdag, men Mark och Susie är inte hemma då så det blir lite bättre.

Jag längtar till imorgon iaf, ska bli en skön dag. Först sovmorgon, sen upp och se United-Chelsea  och äta en god frukost utan att ha familjen i huset som åker skidor. Efter United är det skidåkning för egen del med Justin.

Hör väl av mig imorgon antar jag...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Visst är det glyttigt av hennen att hålla på med sånt trams, men mitt i allt så glöm inte att din dag

förmodligen ändå innehåller en hel del som inte vi andra får uppleva. Hur många av dina kompisar här hemma skall t.ex ut och åka skidor idag??

Är det bra backar ?

Ha det bra så hörs vi, Farmor o Farfar hälsar.

P.S

Var förresten ute och tittade på BKL:s träning igår, det ser ut att bli ett tufft år.

2009-01-11 @ 08:52:31
Postat av: Moster

He he he vill bara tala om att jag var inne på NK idag och i en av butikerna Mexx så hade dom 50-90% rea så jag hittade 3 saker med 90% rabatt sen hittade jag lite på The Shirt Factory men "bara" 50% i rabatt! :-) På Hugo Boss hadde dom upp till 70% i rabatt! Nästa år så får du komma hit strax efter nyår och göra fynd på rean!! Förvisso så verkar du handlat för mer än ett år framöver redan! :-)Cecilia

2009-01-11 @ 20:51:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0