Sunday...

Idag har varit en mycket skön dag, vaknade i och för sig tidigt imorse fast vad skulle jag göra?
Det var ju dags för skidåkning...

Lång förberedelse men till slut körde vi till afton alps...

Denna gången gick allt mycket smidigare än senast vad gällde att hyra skidor och komma ut i backen.

I början hade jag också lite svårt att hitta resten av familjen så jag fick ett bar sköna åk även om jag trodde att mitt huvud skulle explodera av kylan.

Efter att väl ha hittat familjen och fått skidglasögonen som hjälpte rejält mot de negativa 16 graderna celsius det var (utan vindeffekt)

Sedan var det klabb med pojkarnas utrustning och jag fick återigen åka lite själv innan jag hittade familjen igen.
Trots den väldigt bra skidutrustning jag inhandlade här i början av min USA-tid så frös jag lite idag, men mot eftermiddagen blev det bättre när solen sken starkare och skidåkningen var då underbar men givetvis ville barnen hem då.

När vi kom hem igen fortsatte denna sköna söndag med en tupplur framför tv:n där Vikings spelade playoff...Första gången på fyra år och det såg bra ut ett tag men tyvärr förlorade dem till slut.

Marks hemkomst har också lett till betydligt bättre mat och inte längre någon färdigmat på helgerna.
Idag åt vi mycket gott kött med lite tomat och mozarella-sallad samt ris till...
Dem är tyvärr inte så fokuserade på tillbehören här, en sådan god biff hade gjort sig bättre med mors potatisgratäng och någon god sås till exempel.

Efter lite hushållshjälp under kvällen är jag nu ledig till imorgon bitti då allt är som vanligt igen med skola och hela köret. Jag ska nu njuta lite av att ha datorn tillbaks och sedan möjligtvis ta ett bad, om jag orkar städa badkaret, annars blir en dusch.

Tack och hej gott folk...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Låter som en trevlig dag, tillbaks till vardagen precis som här. Jag tolkar det som att man inte firar min födelsedag i USA, är det rätt uppfattat.

Hänt något mer med matchningen i NY ?

Du familjens tekniska snille, vad hade du gjort med datorn ?

Har du tid över så ge dig in i debatten på BKL:s gästsida. Pool VS United.

2009-01-05 @ 10:29:20
Postat av: Sis

Det är inte bara du som drabbas av datorproblem Böttis.. mitt inernet hemma hos mig strejkar nu.. fasen vad ovanligt då!

Idag är jag på kalas hos vår kära Far.. då saknar jag dig!

2009-01-05 @ 16:59:17
Postat av: malin

hittade biljetterna på bloggen, men dom varade bara till mars :/ såå..men finns för 4000 typ sen, får se vad som händer! Puss

2009-01-05 @ 23:57:04
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0