Ursäkta frånvaron...

Hej hej,

Ursäkta om där inte kommit mycket ny info om lördag och söndag, till mitt försvar blev det två sena dagar.

Lördagen jobbade jag och Matt alltså...En trevlig dag med mycket lek och stim.
En liten händelse som kanske inte listar sig själv i toppen på min meritlista som Au Pair är att en 4-åring lyckades under mitt och Matts kvällsskift dricka någon munfull vodka.
Haha inte så farligt som det låter men lite sant är det iaf.

Det var ju så att Mark och Susie skulle iväg på något party under lördagskvällen. Innan de lämnade huset hade då några drinkar av slaget vodka tonic....De lät sedan sina nästan tomma glas vara kvar på den bänk som barnen ofta sitter och äter vid.
Matt och jag gjorde misstaget att inte plocka undan dem direkt, men ni vet, man vill ju inte ödsla sprit i onödan.

Ett annat par lämnade också över deras son (Ben, 4 år) till oss och han var under vår vakt eftersom att dem skulle till samma party.

Mycket lek och stim som sagt gjorde att kvällen rullade på.
Kvällen avslutades sen med brownies och tv. Browniesen intogs vid ovan nämnda lilla "bänk".
Det händer ju också att man kan bli lite törstig av brownies. Det var då det händer, mitt i barnens klagomål över bristen på dricka, så hör vi ett sånt riktigt nöjt smackande "aahh" som kan utge när man precis släkt törsten.
Det tog någon sekund sen reagerade jag på att vi inte hade gett dem någon dricka och spanar över mot denna lilla Ben, alldeles intill honom står Marks glas från vilket han tidigare druckit sin vodka tonic.

Lite panik spred sig när jag insåg vad han druckit, barnen tyckte det var sjukt roligt, jag kan skratta åt det idag men inte riktigt vid det tillfället. Jag började fråga honom om det inte brännt i halsen, om det smakade konstigt och ringde Mark för tips.
Efter att sedan ha tagit ett litet smakprov själv och pratat med Mark insåg vi att huvuddelen av vad han svalt bara varit smält is och lime, till vår stora lättnad.
Vi fick dock fortsätta hålla koll på honom men det var ingen fara.

Söndagen var också en del lek och stim innan jag och nya au pairen Matt försvann till mitt sista och Matts första au pair-möte. Ett hyfsat trevligt möte faktiskt.
Resten av kvällen spenderades i bilen då jag först tog Matt till mall of america, sedan ville han prova köra och han blev se entusiatisk och tyckte det var så fräckt att köra en amerikansk bil, automatare, på amerikanska vägar, så det slutade med att vi körde riktigt långt, i närmre två timmar körde vi till ställen som var vettiga för Matt att veta var de låg.

Idag har också varit en skön dag med massvis av lek, det märktes på barnen att det var min sista riktiga dag då de var mycket "björniga" idag.
Dagen bestod också i en del ångest över att behöva ta beslutet om jag skulle se the killers konserten ensam eller strunta i det helt.
Jag beslöt mig för att se den men sedan drog ett besök på Chuck E Cheese ut på tiden och en intensiv magknip tog över när vi kom hem så jag fick helt enkelt strunta i det. Förhoppningsvis kan jag lyckas se dem i NY på söndag.

Imorgon bär det alltså av till NY och det ser jag fram emot även om mina sista dagar här varit sköna.
Barnen sa idag att dem verkligen kommer sakna mig och jag kommer verkligen sakna dem också.
Får ta mig upp 06:30 imorgon för ett avsked, kommer bli lite sorgligt men det är väl smällar man får ta.
Godnatt...

Kommentarer
Postat av: Pappa

Lite sprit har inget dött av, det vet jag av egen erfarenhet. Det är väl bra att barnen saknar dig och du dem, det tyder på att du gjort lite nytta. Lycka till i den nya familjen.

2009-01-20 @ 08:46:41
Postat av: Faster

Om jag inte minns fel var du väl ganska glad för öl i den åldern, det har väl inte satt sina spår,eller? Lycka nu till med den nya familjen och hoppas att du får ett bra mottagande. Det var nog ett bra val att skicka hem en del packning, annars skulle du bara skicka det ytterligare en gång. Sköt om dig och ha en bra resa, vi ser fram emot att få höra ifrån dig när du installerat dig i din nya familj. Du flyttar in ungefär samtidigt som den nya presidentfamiljen flyttar in i Vita huset,något att tänka på men "vad är väl en bal på slottet" som Askungen säger.

2009-01-20 @ 17:59:20
Postat av: Sis

Avsked är nästan alltid jobbigt. Men nu är du iaf på väg mot nya äventyr! Hörde att du har varit lite kass.. hoppas att det blivit bättre.

Ska bli spännande att följa dig på ditt fortsatta äventyr!



Kram Sis

2009-01-20 @ 18:46:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0