Fallin´ in and out

Guten tag alles...

Roliga kommentarer idag, min far var ju som vanligt rolig även idag. Att min syster inte vet vad som är insidan eller utsidan på en boll kan jag tänka mig. Faktum är att när jag tänker på att min familj kommer hit och vad det kommer pratas om och annat så tänker jag att det ska bli skönt att få hit pappa så att vi kan prata fotboll hahaha. Jo visst, jag kan ju förstås prata fotboll med barnen också, men ändå inte riktigt samma sak.

Blev ingen klippning idag, nej det sket sig lite. Ah ja, jag får nog tid till det senare under veckan.

Annars har dagen varit ungefär som förra veckan, det vill säga tv-tittande, tv-spelande och poolbadande...
Det är ju som sagt rätt skönt, det måste ju sägas. Dock känner jag lite då och då under dagarna att det är lite väl enformigt och rätt vad det var kändes en sådan tanke som att man skulle sticka till Kalifornien någon månad väldigt, väldigt avlägsen. Å andra sidan finns ju risken att dagar utan jobb hemma i Sverige också skulle bli väldigt enformiga och då känns ju Kalifornien mindre avlägset igen.

Ikväll var det au pair möte, på bayley beach i rowayton denna gång. Faktiskt första gången jag är på stranden här i staterna. Tydligen är det mycket populärt med privata stränder och grejer här i närheten. Så man behöver alltså ett strandpass för att få tillgång till stranden om man inte vill betala. Å andra sidan är stränderna i dessa fall nog väldigt fräscha också med livvakter och grejer. Var ett lite trevligt möte i alla fall då alla skulle ta med sig något från sitt land. Detta hade jag glömt, men som tur var hade jag lite pepparkakor hemma. Provade inte så mycket av det andra, åt bara en del potatispannkakor.

Träffade också en kille som var på au pair skolan samtidigt som mig. Kommer ni ihåg den där snubben från Chile som också lekte någon björnen sover lek fast han var en varg istället för en bear eller beer, som han ju tydligt påpekade. Även idag...

Tre jobbdagar kvar sen är det dags :D

Kommentarer
Postat av: Pappa

Det ska bli riktigt roligt att få återse sin lille son efter mer än 9 månader. Det har bara hänt en gång tidigare att du hållt dig undan så länge.

2009-07-21 @ 12:47:21
Postat av: Lotta

Nu ska vi inte vara såna. Jag är faktiskt grym på allt vad som har med fotboll att göra, I SMYG!

1 arbetsdag & (3?) tills vi ses!

2009-07-21 @ 21:24:29
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0