Gratulerar moder

Grattis mamma!

Idag fyller min mamma år, så då ska jag passa på att gratulera henne istället för att blogga om oreo´s idag igen.

Blev ingen blogg igår vilket jag ursäktar för. Kom hem 03:00 efter att ha varit på "ny-premiär" av något jag inte gjort sen oktober...

Igår var det ju independence day här i USA. En av de större helgdagarna här borta, givetvis eftersom att man firar landets storhet, frihet och självständighet.
Jag valde att spendera denna dag i New York City efter att ha fått en inbjudan av trevliga Louise.

Min sovmorgon sket sig igår då barnen bestämde sig för att spela guitar hero i sitt lilla lekrum (för er som inte vet så ligger mitt rum intill köket och barnrummet. Det brukar alltså vara ganska högljutt i mitt rum på helgmorgnarna. Framför allt igår då de valde att spela trummor, gitarr och sjunga i rummet bredvid.

Efter att ha segat mig igenom förmiddagen och en tidig eftermiddag, som också innebar avsked av JJ som åkte till Australien ett par veckor, så tog jag tag i mig själv och gjorde mig klar. Åkte sedanin till New York där jag sprang omkring nere i finansdistrikten ett tag i jakt på ett öppet deli bland annat, (wall street, ground zero, en massa banker och century 21 bland annat) så mötte jag upp Louise, åtta andra svenskar och en tysk utanför battery park. Där satte vi oss sedan i gräset intill vattnet och umgicks, lekte lite galna lekar och skrämde slag på alla andra med vår fotboll i väntan på fyrverkerierna. Var oerhört trevligt måste jag säga, ett piggt gäng svenskar och givetvis, en tysk.

Vi flyttade senare oss till ett litet "torg" intill ground zero där det intogs lite mcdonalds, viss dryck och spelades ännu mer fotboll.

Vi spelade för övrigt fotboll i halva New York igår, parkeringshus, gräsmattor, trottoarer, gator, tunnelbanan (perong och inne på tåget:p). Var ju nästan också en upplevelse bara det.

Efter att slutligen ha fått tag i en tunnelbana kom vi till slut upp till midtown där kvällen avslutades på något uteställe.
Jag tackar sällskapet för en väldigt trevlig kväll, var mycket skoj att möta lite nytt folk och upptäcka New York på nya håll.

Idag vaknade jag upp i ovanligt tillstånd och tog därför en sovmorgon idag istället, skönt nog var barnen väldigt tysta idag. Hörde J säga att dem inte fick väcka mig idag då jag kom hem väldigt sent i natt. Tydligen vaknade han när jag kom hem.

Sedan har jag segat lite framför datorn, pratat snabbt med nille på skype innan jag pratade lite längre med mina föräldrar i telefon. Tog slutligen tag i mig själv och gick ner till Panera Bread där jag drack en latté och åt en kaka, är snart söndagstradition. Vädret är grymt idag så det är ju lite synd att vi aldrig kom iväg till det där badlandet det pratades om igår. Nu väntar middag på terassen, inte fel.

Bjuder på lite bilder idag...

     

Ovan: En bild på hur ground zero ser ut idag, samt två bilder på vårt glada 4:e juli gäng
Nedan: Bild på New Jersey och en bild på fyrverkerierna vi såg från Battery Park

 

Kommentarer
Postat av: Lina

Jag är ingen badmänniska. Men man får ju försöka lite ;)

2009-07-06 @ 09:16:54
Postat av: Lina

Jasså nu har du supit till. Det var kanske lite på tiden? Haha!

2009-07-06 @ 09:18:03
Postat av: Pappa

Lina, inte ska du avslöja att Björn supit, vi stackars ovetande föräldrar kunde väl få spela ovetande ett tag till. Jag hade ingen aaaaning om att det var det han menade.

2009-07-06 @ 16:36:01
Postat av: Lotta

Tycker att det är okej att Bjrön super till det lite, så länge han inte kör en repris på kusinträffarna ;)

2009-07-06 @ 17:26:13
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Lina

Hehe, jag avslöjar väl inget ni redan visste. Och som sagt hade ni ingen aaaaaning alls, eller hur :)

2009-07-08 @ 19:29:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0