"Hej mitt namn are J"

God kväll!

Idag försökte jag lära J svenska. På hans eget initiativ, han tyckte han behövde kunna lite svenska då min familj snart kommer hit. Så jag försökte få honom till att säga "Hej, mitt namn är J". Gick faktiskt ganska bra, förutom att han hade problem med ä...Därför sade han are istället. Han räknade också till tio och laddade ner ljuduttal på ord från lexin.se. Han tyckte det var skoj att räkna till sex, av barnslig anledning.

Annars har det varit en rätt trevlig dag, värmen har slagit till så efter att hämtat hem barnen från den här "förstarten" och efter att vi ätit lunch så kom deras kompis över ett tag. De satt inne och häckade ett tag innan vi gick ut och hade vattenkrig. Sedan spelades det också lite four square innan kompisen stack hem. Då var det lugnt ett tag, jag bäddade barnens sängar och lagade mat medan de lekte med hunden. Efter maten gick vi ut och spelade lite basket där jag avgjorde med 20 sekunder kvar.

JJ är ju i australien så det är var bara jag och M som skulle äta ikväll. Jag slängde ihop en god sallad som vi åt till kycklingen som blev över från igår. Perfekt middag idag alltså.

Planerar att komma i säng ganska snart då jag aldrig kan somna på söndagkvällar och således alltid är trött på måndagar.

Ha det gut...

Orkar inte idag, men en annan dag kanske där kommer fler bilder från helgen...

Kommentarer
Postat av: Sis

Sött att han försöker lära sig lite Swedish :)

2009-07-07 @ 17:32:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0