I swam across, I jumped across for you

Hejsan alla...

Nu är jag tillbaka igen efter en fruktansvärt seg helg på CW Post College.
Herregud, tradigare helg får man leta efter.

Läste tydligen någon helt meningslös kurs där vi inte lärde oss ett skit. Började med fredagen där det gick fel direkt då bussen som skulle hämta oss aldrig kom så att vi fick ta taxi dit, missade middagen och kom sent till lektionen. Drygade oss igenom den kvällen innan vi drog oss tillbaks mot rummen.

Skittradiga rum med jobbiga sängar och handdukar som var lika små som fan vet vad. Dessa skulle vi alltså använda till att torka hela kroppen med efter att vi duschat etc.

Var på väg att bryta ihop där ett tag men fick i alla fall lite trevligt sällskap av två trevliga tyskor (hör och häpna). Som vanligt dominerades ju även detta au pair "evenemang" av tyskor.

Lördagen var sen den stora mardrömmen. Då hade vi lektioner från klockan 09:00-19:30. Äh herregud vad segt alltså. Innan vi kom tillbaks från middagen (18:00) hade vi inte gjort ett skit av betydelse utan bara suttit och lyssnat, lyssnat och lyssnat medan läraren tradat på i timmar och åter timmar. Var som att vi var fyra år gamla när vi skulle ordna ett gummiband, någon leksak, lite mynt, hårband m.m i kategorier. Fan alltså, vem som helst hade ju klarat av det. Vad var poängen liksom, lärde oss inte ett skit. Förutom det fick vi också hålla på och klippa och pyssla ihop egna böcker/häften och grejor. Böcker, som kunde blivit användbara om vi använt dem, som vi sen inte använde. Efter middagen på lördagen var det inte så att vi skulle lära oss något men vi hade i alla fall några gruppaktiviteter som inte var så tradiga som resten av dagen.

Efter att lördagens lektioner var slut blev jag inbjuden på en liten pizzakväll av mina killgrannar, en ryss och en sydafrikan. Var väl lite trevligt det med.

Söndagen var ju en kort dag och kunde ju inte vara så illa och det var den väl inte heller.
Hade en del gruppaktiviteter och och skrev något prov (första gången vi gjorde något nyttigt under helgen) så det var inte för segt. Imorse meddelades också vinnarna av gårdagens tävlingar och min grupp vann ju givetvis (överlägset) brainstorming tävlingen.

Efter att slutligen blivit utsläppta var kursen över och vi tog oss tillbaks till New York där jag och min ryske kamrat Igor vandrade omkring ett tag innan jag åkte hem. Nu måste jag bara göra någon skitirriterande läxa innan jag kan inkassera mina första tre credits.

Hela helgen sög alltså, det enda positiva var efterrätterna till våra måltider. Brownies efter lunchen igår, någon asgod kanelkaka efter middagen och en strålande pecan pie efter lunchen idag.
Fick flashbacks till första veckan i USA och au pair skolan hela helgen och saknade mina glada svenskar därifrån i kampen mot alla tyskar...

Guten nacht

Kommentarer
Postat av: Fredrik

det är kanske så här att jag kopplar låten till saker som hänt, men tack detsamma faggot!!!!

2009-07-13 @ 10:00:00
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: maja

Inte okej att skriva om efterrätter, nu blir jag sugen på att baka men har ingenting hemma! woaaa

2009-07-13 @ 10:31:43
URL: http://aanxious.blogg.se/
Postat av: pappa

Du minns väl din Alfons Åberg, det är nyttigt att ha tråkigt ibland. Annars vet man inte vad det innebär att ha roligt.

2009-07-13 @ 10:47:39
Postat av: Fredrik

Vem var gumman då bötte? glömde fråga det:P

2009-07-13 @ 11:38:53
URL: http://mortuivivosdocent.blogg.se/
Postat av: Lina

tack för den kommentaren böttis. jag är alltid röd i huet och det vet du!!! ytliga blodkärl heter det.. ska göra lite behandlingar så att dom försvinner :P elaking.

Hellström gillar att heta Hellström.

2009-07-13 @ 19:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0