Someone like me

God kväll!

Nu när jag ändå är försenad med min matlagning så passar jag på att slänga in ett snabbt blogginlägg.

Idag har det varit en lugn och skön sista dag i Darien. Eftersom att det är sista dagen så får vi ju lov att vila upp oss.
Det enda vi egentligen har gjort är att vi gick till Panera bread och åt en god frukost imorse. Den var ju omtalad så syrran ville verkligen prova den.

Ett par goda bagels och bullar intogs tillsammans med lite kaffe och lattés. Var gott.

Sedan fick männen i familjen, som vanligt, sköta lite ärrenden, denna gång var det ett stopp på matvaruaffären och vinbutiken som skulle avklaras.
Familjen möttes sen upp för en skön eftermiddag i trädgården. Det vill säga alla utom mamma som ju var tvungen att titta på Glamour. Vi andra tog i alla fall vara på det härliga vädret idag och satt och avnjöt lite god dryck och tilltugg i trädgården i solskenet. Pratades om allt och inget innan jag och Lotta övergav det sociala för att studsa lite studsmatta och bada i poolen. Var en mycket mycket skön eftermiddag. Åt lite god lunch gjorde vi också. Senare på eftermiddag så blev det dags för en andra runda monopol efter att mor och far vilat lite. Det tyckte i alla fall jag var trevligt, Lotta tyckte inte det var så trevligt men det var mest för att hon förlorade och jag leder.

Har haft lite klabb med maten igen ikväll och det blev stora förseningar i mina planer. Inte ofta familjen Wikström äter vid niotiden en tisdagkväll...

Imorgon blir det New York, denna gången är det dags för ett längre äventyr och incheckning på vårt efterlängtade Waldorf Astoria.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Då jag sent på kvällen utsattes för en komplott i samband med nämnda Monopol vill jag härmed meddela att mitt testamente har justerats, efter en mycket ful affär som till största delen sköttes av Bötte är båda barnen nu strukna. Mina eventuella tillgångar kommer i stället att gå till mina barn på bygden, de s.k Rädda Barnen.

2009-07-29 @ 15:44:19
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Pappa

Efter att ha utsatts för en ful komplott av mina båda barn i nämnda Monopolspel har jag justerat mitt testamente. Samtliga tillgångar kommer att gå till mina barn på bygden, de s.k Rädda Barnen.

2009-07-29 @ 15:53:54
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Faster

Hej, från att vara semesterrörig (med allt vad dagar och tider innebär) får jag nu önska er en trevlig vistelse i New York! Hoppas att vädret är bättre än när ni var på dagsbesök och bättre än här hemma just nu. Det är konstigt men när det gäller komplotter mot oss föräldrar är de alltid sams. Tror säkert att du får din hämnd vid annat tillfälle. Ha det bra.

2009-07-30 @ 11:37:19
Postat av: Malin

Vill bara säga att jag tycker att det är liite dåligt att du inte ens kan lägga ner 1 minut på din blogg och säga att du lever och har det bra! mycket dåligt att bara överge bloggen så!

2009-07-30 @ 20:48:31
URL: http://malinprevolnik.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0