Who I am, who I am not and who I want to be

Guten morgen (skriver morgon för att det ännu inte är lunch och jag börjar skriva mitt inlägg nu även om jag inte publicerar det förrän ikväll)

Barnen är väck, de är på sin sån där förstart av skolan igen, så jag är lite ledig. Egentligen skulle jag hämtat upp dem just nu faktiskt men de ska raka vägen hem till en vän efter skolgrejen så jag slipper det med. Börjar inte förrän vid halv fyra. Lutar väl åt att jag slänger mig upp i duschen snart, käkar lunch och sen sticker ut en runda. Kan vara skönt att komma iväg när det är så trevligt väder som idag. Käkade frukost på verandan i solskenet tidigare.

Igår var det också skönt väder, mycket tack vare det som jag hamnade på ett långt au pair möte. Egentligen slutade vårt möte vid 21, (började 20) för då stack alla men det fattade inte jag riktigt, så jag satt kvar till 22 med andra au pairer. De tillhörde tydligen inte vår au pair grupp eller organisation men de hade någon slags avskedsparty för någon som åkte hem på lördag och det var det jag inte fattade riktigt. Var rätt trevligt iaf, vädret var grymt skönt.

(tio timmar senare)
Så till resten av dagen...
Efter att ha varit ledig lite längre än vanligt idag så fick jag sedan köra med och lämna av M på en glasögonaffär, därefter tog jag bilen och stannade till vid en livsmedelsaffär där jag spenderade ännu mer pengar. Denna gången köpte jag dock mer nödvändiga saker, så som tandborstar, tandkräm, shampoo, duschtvål och viktigast av allt, nutella!
Körde därefter och hämtade upp barnen, där blev jag attackerad av en väldigt liten och VÄLDIGT ful hund. Vi körde tillbaks och hämtade upp M igen innan vi körde hem och sedan har vi stannat hemma resten av dagen. Har varit lite tv-spel och en snabb lekrunda i trädgården. Lagade lätt mat åt barnen idag, sedan slängde jag ihop en potatisgratäng till oss vuxna medan M gjorde lite zucchini, aubergine, brocolli, blomkål och fläskfilé. Mycket gott.

Har förresten börjat planera vad jag ska servera mina föräldrar när dem kommer hit. Vet i alla fall en rätt som är given!

(Tio timmar tidigare igen, alltså imorse :p)
Får väl slänga upp lite fler bilder nu när jag blev lite "långledig" idag...

     

Ovan ser ni mina två par nya jeans från Ben Sherman
Nedan ser ni mina nya shorts från Armani Exchange och två armband från H&M (Säg till om de är gay)

     



     

Ovan: Ett tredje armband från H&M, manschettknappar från Banana Republic, solglasögon från Ray Ban och weekendbag från Calvin Klein
Nedan: Två par jeans från Levi´s som jag glömt visa tidigare.

     



     

Ovan: Bilder på mina tre coldplay t-shirts som jag inte visat tidigare. Tröjan näst längs till höger köpte jag i helgen och den är från Original Penguin.
Nedan: De två första bilderna är bilder på ryggen av de två t-shirtsen längst till höger här ovan, de två andra bilderna är på min middag från igår kväll (och min nya dator!), middagen såg så färgrann och trevlig ut så den förtjänade ett kort när jag ändå hade kameran i högsta hugg.

     

Kommentera gärna om mina nya inköp, framför allt armbanden...

Ha det nice everybody!

Kommentarer
Postat av: pappa

massa fräcka kläder, när det gäller armbanden så gick vi igenom det i söndags. Min åsikt är oförändrad. Bryr mig inte om det är gay eller ay, det är icke min stil. Fast å andra sidan tror jag inte att min stil någonsin har varit något du försökt att efterleva.

2009-07-01 @ 17:31:37
Postat av: Lotta

Jag tycker inte armbanden är gay.. Det var en hel del snygga saker du köpt bror. Dock tycker jag nästan att det var lika gott åt dig att du blev attackerad av en ful liten hund.. & du vet varför :)

2009-07-01 @ 19:48:50
URL: http://whenyoutrytocatchastar.blogg.se/
Postat av: Malin

Ohhh vad fin den tröjan är! Jag är så himla avundsjuk!!!!

2009-07-02 @ 17:35:09
Postat av: carro

herregud björn! malin har berättat att du har shoppat en hel del! har du plats i garderoben ens? du kan göra en modevisningen när du kommer hem!

2009-07-03 @ 22:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0