42

Hejsan alla!

P stannade hemma idag igen, vilket har betytt en lång dag idag också, utan träning även idag.

Ska dock återgå till vanligheterna imorgon med träning igen. Ska faktiskt bli lite skönt...

P har tittat på en himla massa skittradiga serier idag så dagen har varit lite lång idag. Inget bra tittade han på, han ville inte se film eller spela spel så då blir dagen lite längre. Inte förrän J kom hem visades det något bra på tv som P valde att titta på.
Ja så det är mest det som gjorts idag, tittat på tv nästan hela dagen...
Har regnat hela dagen här så vi har varit inne hela tiden, imorse öste det ner på riktigt. Så mycket regn har jag inte sett på länge. Åskan skrämde slaget på en sovande Ace och en vilande P vid ett tillfälle, ja till och med jag blev lite skrämd. Mitt från ingenstans kom världens en stark blixt följt av världens knall och skakande rutor. Sen blev det inte så mycket mer dock. Passade på att göra lite andra saker imorse i och för sig, skrev till exempel en del vykort även om jag inte är färdig ännu, planerade min sista collegeweekend här borta och tvättade, plockade lite. Gjorde mig också en god lunch idag. P ville ha vita bönor i tomatsås så jag passade på att göra lite av det till mig med, sen stekte jag dessa omskrivna "hash browns", stekte lite bacon och stekte en macka. Sen åt jag lite bönor i tomatsås på mackan med bacon och hash browns vid sidan om. Mer som en frukost, men väldigt gott som lunch

Nu på kvällen blev dock en snabb runda lek då vi lekte (på P:s initiativ) star wars och attackerade varandra (J och P mot mig givetvis) med lasersvärd. Sen blev jag också attackerad med deras nya vapen, en sån pistol som de har i massor faktiskt men denna är lite värre. Denna är batteridriven och gör faktiskt ont på riktigt. Sen skjuter den typ 20 skott på 15-20 sekunder.

Lagade stek/biff till pojkarna sedan till mig och JJ när han kommit hem. TIttar nu på supermötet mellan Yankees och red sox. Tyvärr gör inte Yankees så bra ifrån sig utan ligger under med 6-0 mot "the stinking socks/sox) Så för tillfället tittar vi istället på sjätte matchen av stanley cup finalen. Vinner Red Wings (med en massa svenskar i laget) så vinner de hela skiten. Om Pittsburg vinner däremot så väntar avgörande match sju på fredag.
Dessutom är det NBA final idag, så det är en stor sportsdag idag. Får gå till sängs lite senare när där är så mycket att titta på idag.

Ha det gut...

Kommentarer
Postat av: pappa

Antar att rubriken visar hur många dagar det är kvar tills att din favoritföräldrar och din bästa syster kommer på besök. Nu går det om möjligt ännu fortare. Smålandsvädret har för övrigt infunnit sig lagom till studenskivorna, kallt o regnigt.

2009-06-10 @ 16:06:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0