Burger King & piss & sweat

God afton.

Jag är tillbaks här hemma nu efter en dag med galen shopping i New York. Oj oj oj, vill knappt tänka på vad jag bränt...

Vem skojar jag med? Sjukt nöjd med min dag och mina spenderade pengar. Fick relativt mycket för mina pengar måste jag säga.

För några månader sen skrev jag här i bloggen att det vore trevligt att shoppa lite på Banana Republic men att många av deras trevligare varor var mycket dyra. Jag tänkte specifikt på en cardigan då, den var väldigt väldigt snygg men kostade ofattbara $300. Idag köpte jag den, inte kostade den $300 inte...

Jo, jag sprang förbi Banana Republic och tänkte att jag får ge det en chans till, gick in och såg att de hade världens rea. Hittade dock bara två fynd, var nästan tvungen att hitta tre för om man köpte tre rea-varor så fick man ytterligare 20% rea och det vore ju dumt av mig att inte hitta den tredje varan då eftersom att jag utan den tredje varan hade fått betala $220. Med den tredje varan å andra sidan så fick jag enbart betala $200.

En liten mattefråga, vad kostade då den tredje varan? Jag utlovar någon form av pris till vinnaren...

Vad fick jag då för dessa 200 dollar?
Jo jag fick den mycket snygga koftan som sagt, sen fick jag dessutom en löjligt snygg jacka samt ett par manschettknappar. Så istället för att betala $300 och bara få koftan så fick jag en kofta, jacka och manschettknappar för $200 dollar.

Sedan bar det vidare till H&M, hör och häpna, och där fortsatte mitt fyndande. Hittade inte de snygga shortsen jag såg där förra gången men även H&M hade rea idag och därför införskaffades en kort-ärmad skjorta för fantastiska FEM dollar samt lite somriga strumpor.

Sprang därefter över gatan och tog mig till Sunglass Hut, där jag också shoppade. Ett par Ray-Ban solglasögon införskaffades och äntligen fick jag mina älsklingar. Nu kan jag sluta tjata om mina solglasögon för nu har jag ett underbart par. Vet inte vad dem kostar i Sverige så ni får väl berätta för mig om jag fyndat när jag köpte dem för $150 här borta. Skit i vad dem kostade egentligen, dem är ju übersnygga.

Därefter tog jag mig till Macy´s som är eller har varit världens största affär. Äh, alltså den är för stor för mig, helt löjligt. Efter att ha handlat i de tre första butikerna redan så var jag ändå inte så sugen på att shoppa mer då, det fick vara nog, storleken gjorde inte det bättre.

Åkte i alla fall deras rulltrappa från typ 1930 innan jag sprang därifrån och sprang till Orignal Penguin affären, kunde ju inte missa den. Tur var ju det att jag gick in där för där fortsatte jag fynda, köpte en t-shirt som kostat 35 dollar för ynka tio dollar. Nu kan man se det på två olika sett, antingen var det tur eller otur att de inte hade fler av de billiga t-shirtarna i min storlek för då hade mer pengar försvunnit.

Tog medan sedan förbi bryant park till 5th avenue där jag gick in på ett annat H&M och shoppade vidare. Slutade med att jag lämnade den butiken med en hatt!, ytterligare en kort-ärmad skjorta för fem dollar och tre armband!

Därefter kände jag att det var nog så istället för att shoppa vidare så letade jag upp det svenska kaféet fika, köpte en baguette med köttbullar och rödbetssallad samt en latté (utan någon extra smak) och gick över gatan till Central Park där jag slog mig ner i det sköna vädret och åt min lilla middag. Fötterna värkte efter det och klockan hade tickat fram en del så jag bestämde mig sen för att åka hem. Gick via "David the doorman" och the waldorf till grand central där jag hoppade på tåget och åkte hem. Hann dock med att köpa att köpa en key lime pie (typisk för key west) på grand central innan jag åkte och när jag sedan kom till Darien så gick jag in om Panera bread och köpte med mig en karamellatté som jag tog med mig hem och drack där samtidigt som jag åt min paj och resten av familjen åt middag.

Har varit en trevlig dag, imorgon väntar New York igen, då med Pär. Varning för att mer pengar kan spenderas dåå.
Vill ju fortfarande till Urban Outfitters som säljer mina röda jeans. Dessutom står Marc Jacobs butiken på listan.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Jag har 2 svar på din mattefråga,

1/ alldeles för mycket eller

2 30 dollar



Så mycket har jag knappt handlat sammanlagt sen jag född blev. Men jag måste erkänna att jag är lite impad av att du kunnat spara så pass mycket p din relativt låga lön. Fast 1500 i veckan när mat och husrum är betalt är inte så illa egentligen.

2009-06-28 @ 10:08:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0