Grattis på mors dag mor!

Jaha, idag är det ju mors dag...

Då fick jag ringa hem och gratulera moder min ju...Så det har jag gjort idag...Förutom att ha pratat med moder och fader min så har jag varit och tittat på en basebollmatch...Barnen förlorade med 11-2.

Jag har också varit och tittat på en bisarr fotbollsmatch som barnen vann med slutsiffror som ingen hade koll på.
Det var nämligen så här...Motståndarlaget var bara sju spelare, de ville ändå spela och eftersom att de var tillräckligt med folk, man ska egentligen vara elva stycken men man får inte vara färre än sju, så började matchen. När "vårt" lag ledde med 4-0 efter tio minuter så gav de dock med sig och man tillät några Darien spelare att spela i Greenwich. Så man förkortade halvlekarna och spelade en liten plojmatch så att barnen skulle få spela trots allt. En blanding av Greenwich mötte alltså Darien och det blev ju lite jobbigt för oss åskådare ett tag när J spelade i Darien och P spelade i Greenwich, vem höll vi på då liksom?

Många av de andra åskådarna hade slagit upp en liten picknick på gräset bredvid planen och de förtärdes en hel del goda saker, bland annat lite margaritha...Såg mysigt och gott ut...
Sommar och alkohol är två saker som går hand i hand tycker jag...

Förutom att titta på sport och prata med mamma och pappa så har jag ätit gott, skrivit brev och bara häckat lite.

Nu måste jag sluta blogga för nu har jag tänkt se säsongens sista avsnitt Gossip Girl.

Tudelu!


Kommentarer
Postat av: pappa

Sommar och alkohol hör ihop, är det sånt vi ansvarsfulla föräldrar har lärt dig ?

2009-06-02 @ 09:32:47
Postat av: Sis

Haha.. klockrent!

2009-06-02 @ 18:54:09
Postat av: Björn

HahahA. Ja pappa, var skulle vi annars fått det ifrån?

2009-06-03 @ 03:31:20
URL: http://botteinamerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0